همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح ویژه شناسایی رانندگان متخلف در بزرگراه‌های تهران از احضار این رانندگان با خودروهایشان از هفته جاری خبر داد و گفت: این دسته از رانندگان باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

رانندگی

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که پلیس راهور تهران طی هفته‌های گذشته طرح‌های ویژه‌ای را در بزرگراه‌های پایتخت برای برخورد با تخلفات شبانه آغاز کرده است افزود: بر این اساس بیش از 1500 خودرو رانندگان متخلف در این مدت توقیف و روانه پارکینگ‌ها شدند. از سوی دیگر با حدود 40 هزار راننده متخلف نیز برخورد شده است.

وی با اشاره به این که پلیس راهور تهران هم‌اکنون 3 طرح ویژه شبانه را دردست اجرا دارد گفت: بر این اساس در طرح ویژه تشدید برخورد با تخلفات شبانه با تخلفات حادثه‌ساز و لایی‌کشی، کامیون‌های متخلف و خودروهای آلاینده برخورد می‌شود.

 رئیس پلیس راهور تهران اجرای این طرح‌ها را با توجه به درخواست‌های مکرر رانندگان تهرانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهروندان از رانندگی این افراد که بزرگراه‌های پایتخت را به پیست رالی خود تبدیل کرده بودند گلایه دارند.

 وی تصریح کرد: این دسته از رانندگان علاوه بر خود،‌ موجب وارد آمدن خسارت به سایر رانندگان قانونمند تهران می‌شوند و اکثر آنها به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکت‌های آکروبات و مارپیچ در بزرگراه‌ها موجبات تصادف سایر خودروهای عبوری را فراهم کرده و خود نیزاز صحنه حادثه می‌گریزند.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که طرح ویژه شناسایی رانندگان متخلف حرفه‌ای و حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران از هفته گذشته آغاز شده است افزود: بر این اساس این دسته از رانندگان با کمک تیم‌های نامحسوس، بازرسیان افتخاری نامحسوس، دوربین‌های سرعت‌سنج ثابت و خودرویی، تیم‌های پلیس بزرگراه و تیم‌های ویژه بازرسی پلیس راهور تهران شناسایی شده‌اند.

 وی با تاکید بر این که تقریبا بانک اطلاعات کاملی از رانندگان پرخطر تهرانی تهیه شده است افزود: شناسایی رانندگان پرخطر در بزرگراه‌های تهران در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

 رانندگان پرخطر باید در کلاس‌های ویژه آموزشی شرکت کنند

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که احضار این دسته از رانندگان از هفته جاری آغاز می‌شود افزود: این دسته از رانندگان ضمن معرفی به تیم‌های تست سلامت روحی و روانی و مواد مخدر، در صورت لزوم به دادسرای راهور معرفی شده و خودرو آنها نیز بر اساس قانون توقیف می‌شود.

 وی از برگزاری کلاس‌های ویژه آموزشی برای این رانندگان خبر داد و گفت: این رانندگان باید در عین حال در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که تخلف این دسته از رانندگان در سوابق گواهینامه آنها درج می‌شود خاطرنشان کرد: در ضمن این رانندگان ضمن دریافت نمره منفی در صورتی که نمرات منفی آنها به حد نصاب تعیین شده در قانون برسد گواهینامه‌شان توقیف شده و حق رانندگی ندارند.

 وی با تاکید بر این که با تقویت انجام شده، برخورد با تخلفات شبانه خودروهای سنگین نیز با شدت انجام می‌شود افزود: یکی از گلایه‌های رانندگان تهرانی تخلف خودروهای سنگین بخصوص در شب‌هاست که پلیس راهور تهران در این زمینه برخورد با کامیون‌های متخلف را به طور جدی در دستورکار قرار داده است.

 رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به این که خودروهای سنگین حق تردد در لاین سرعت بزرگراه‌ها را ندارند تصریح کرد: در عین حال تمامی خودروهای سنگین فاقد پوشش محافظ بار، دارای پلاک مخدوش و یا فاقد پلاک سوم قطعا در بزرگراه‌ها توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند.

 وی با اشاره به این که طی چند هفته گذشته چند مورد تخلیه غیرمجاز نخاله در اطراف بزرگراه‌های تهران گزارش شده است افزود: قطعا ماموران پلیس راهور پایتخت به شدت با این دسته از رانندگان متخلف برخورد می‌کنند.

 به گفته رئیس پلیس راهور تهران رانندگان پرخطر خودروهای سنگین هم مانند خودروهای سواری باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند.

 وی با اشاره به اینکه خوشبختانه روند تخلفات شبانه رو به کاهش نهاده است به شکلی که میزان توقیف خودروها نسبت به روزهای اول اجرای این طرح کاهش نشان می‌دهد به ایسنا گفت: در عین حال پلیس تهران با شناسایی مناطق جدیدی که در آنها تخلفات شبانه انجام می‌شود تمرکز اجرای طرح‌های شبانه را به فراخور تخلفات تغییر می‌دهد.

 رئیس پلیس راهور تهران همچنین از بکارگیری دوربین‌های نظارتی برای کنترل تخلفات شبانه خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر تیم‌های کنترلی پلیس بزرگراه‌ شامل گشت‌های محسوس و نامحسوس، دوربین‌های نظارتی نیز به کمک پلیس آمده و بدین ترتیب رانندگان متخلف به هیچ عنوان دیگر نمی‌توانند از چشم پلیس پنهان بمانند.

 رانندگان پرخطر به تیم‌های تست سلامت معرفی می‌شوند

 به گفته سردار رحیمی رانندگان متخلفی که تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند ضمن برخورد به تیم‌های تست سلامت روحی و روانی نیز معرفی می‌شوند تا از آنها تست سلامت به عمل آید.

 وی با تاکید بر اینکه آمارها نشان می‌دهد تعداد متخلفان حرفه‌ای پایتخت در مقایسه با رانندگان منضبط بسیار پایین است به ایسنا گفت: قطعا ماموران پلیس با این دسته از رانندگان برای حفظ جان سایر رانندگان و افزایش انضباط بخشی ترافیکی در معابر پایتخت به طور جدی برخورد خواهند کرد.

کد خبر 170901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز