همشهری‌آنلاین: همزمان با روز جهانی ارتباطات، از کتاب زندگی‌نامه پروفسور یحیی کمالی‌پور رونمایی شد.

kamalipour

kamalipour

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نشستی که در هتل لاله برگزار شد، از کتاب زندگی پروفسور یحیی کمالی‌پور رونمایی شد.

در این مراسم کاظمی دینانی، دبیر اجرایی همایش روابط عمومی الکترونیکی، کمالی‌پور را دارای ویژگی‌های مثبت ارزیابی کرد و گفت: او یک اسطوره است و ظرف شش سالی که من با او ارتباط داشتم، کلماتی را که در حضور او می‌شنیدم، همه برای من مانند درس بود و از خداوند می‌خواهم افرادی مانند او را برای ما حفظ کند.

وی ادامه داد: کمالی‌پور در جایی از کتاب گفته است "ما در کویر می‌آموختیم که همیشه در نبرد به سر ببریم؛ کویری‌ها آرامش نداشتند و یک انسان باید در تلاش باشد. باید پرسید و دانا شد"؛ او در جای دیگر گفته "من در زندگی آموختم که باید مصمم بود و مثبت فکر کرد. مثبت‌نگری و زیبانگری سبب موفقیت می‌شود و انسان‌های موفق همه چیز را مثبت می‌بینند".

دینانی همچنین عنوان کرد: اگر این کتاب در کلاس‌های ارتباطات و روابط عمومی تدریس شود، دانشجویان آن کلاس موفق خواهند بود و من به اساتید پیشنهاد می‌دهم که به دانشجویان خود بگویند این کتاب را بخوانند.

more  نشست تخصصی با پروفسور کمالی‌پور در همشهری‌آنلاین

در ادامه این نشست پیامی از سوی نگین حسینی، نویسنده کتاب زندگی‌نامه پروفسور یحیی کمالی‌پور با عنوان مسافر دهکده جهانی خوانده شد و میرسعید قاضی از اساتید رشته ارتباطات عنوان کرد: ما در همه رشته‌ها اساتید برجسته جهانی داریم و خوشحالیم که استاد برجسته‌ی جهانی نیز در رشته ارتباطات داریم. او هر کجای دنیا که رفته از خانواده ارتباطات و روابط عمومی ایران یاد کرده و این تنها یکی از ثمرات اوست.

در این نشست همچنین مهدی محسنیان راد با اشاره به شباهت زندگی خود با کمالی‌پور گفت: اتفاقات زندگی من با دکتر کمالی‌پور با فاصله دو سال اتفاق افتاده است و ما یک مسیر اصلی را طی کرده‌ایم. نسل ما یک ویژگی دارد، با امید به طرف انقلاب رفتیم اما اکنون با احتیاط به سمت همه چیز می‌رویم و مواظب کلاه‌مان هستیم و من این شباهت را در کتاب زندگی‌نامه کمالی‌پور دیدم. او شش ساله که بوده پدرش از او می‌خواسته قرآن بخواند و به او می‌گفته الهی به حق این قرآن سبزبخت بشوی؛ این پیامی است که ما دیگر آن را به بچه‌هایمان نمی‌گوییم. مادرم همواره به من می‌گفت آنچه بر زبان آید، بر جهان آید و این نگاه مثبت او را ترغیب کرده تا آینده موفق داشته باشد.

محسنیان‌راد همچنین با بیان مشترکاتی از کودکی خودش با کمالی‌پور گفت که او در کل کتاب صداقت دارد و خطاهای خودش را می‌گوید و در ادامه به بخشی از کتاب زندگی‌نامه کمالی‌پور پرداخت که او مواجهه‌اش را با وسایل ارتباطی مانند رادیو،‌ گرامافون، سینما و تلفن بیان می‌کند.

محسنیان‌راد مواجهه خودش با وسایل ارتباطی در تهران را با تجربه کمالی‌پور از آن‌ها در کرمان مقایسه و تجربه کمالی‌پور را ناب‌تر معرفی کرد.

در ادامه این جلسه ارتباطی تلفنی با نویسنده کتاب برقرار شد و سپس علی‌اکبر عبدالرشیدی - استاد پیشکسوت ارتباطات - عنوان کرد: کمالی‌پور در دانشگاه‌های جهان شناخته شده است و در توسعه ارتباطات در بسیاری از دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه‌های منطقه نقش داشته است و خوشبختی ما این است که کتاب زندگی‌نامه او توسط نگین حسینی نوشته شده است. حسینی نویسنده‌ای است که در انتقال حس، ید طولایی دارد؛ کتاب باید در چاپ‌های بعدی ملحقات بیشتری داشته باشد زیرا در بخش‌های مربوط به ارتباطات کمتر حرف زده شده است.

در ادامه این نشست غلامعباس افشار - رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران - کمالی‌پور را شخصیتی شناخته شده در جهان معرفی کرد و گفت: کمالی‌پور در جهان شناخته شده است و در ایران هم خانواده ارتباطات روابط عمومی او را خوب می‌شناسند.

وی افزود: محتوای این کتاب مانند یک زندگی‌نامه کامل آموزشی است و من پیشنهاد دارم تلاش کنیم این کتاب به دست جوانان برسد. این کتاب باید خوب معرفی شود. ما باید نظر خودمان را درباره این کتاب ارائه کنیم و آن را در دسترس دیگران قرار دهیم.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران همچنین ادامه داد: ما در روابط عمومی بودجه‌های فراوانی را در اختیار داریم بخش اندکی از آن را باید به خرید این کتاب اختصاص دهیم تا به عنوان یک هدیه فرهنگی در اختیار دیگران قرار بگیرد و این کتاب می‌تواند فواید زیادی را برای جامعه ما داشته باشد.

در ادامه سلطانی‌فر- استاد علوم ارتباطات - حسینی (نویسنده کتاب) را دانشجوی خود در دوره دکتری خواند و گفت: حسینی دریایی از احساس است و توانسته آنچه را که درون خودش و دکتر کمالی‌پور وجود داشته بنویسد.

وی افزود: در این کتاب کمالی‌پور با انصاف است و آنچه را که بوده فراموش نکرده و بارها به کویری بودن خود اشاره کرده است.

به گزارش ایسنا، پروفسور کاظم معتمدنژاد نیز در این نشست حضور داشت و عنوان کرد: خوشحالم که افتخار شرکت در این مراسم را دارم. افتخار مضاعفی است که آقای کمالی‌پور وارد ادبیات شده‌اند و ترویج کننده هویت ایرانی هستند.

وی افزود: من در جوانی شعر و داستان می‌گفتم اما وارد رشته حقوق که شدم از شعر و ادبیات واماندم و دوستان جوان را توصیه می‌کنم که در کنار رشته اصلی خود شعر و ادبیات را از یاد نبرند.

او همچنین عنوان کرد: کمالی‌پور در سال چند باری به ایران می‌آید و ما برای او احترام خاصی قائل هستیم.

در پایان این مراسم با حضور پروفسور یحیی کمالی‌پور، استاد دانشگاه پوردوی آمریکا، از کتاب "مسافر دهکده جهانی" که نگارش آن توسط نگین حسینی انجام شده است، رونمایی شد.

کد خبر 170835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز