همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه با هنر کرمان گفت: با توجه به اینکه استان کرمان پهناور است،‌ پذیرش دانشجوی بومی هم نیاز به تأمین خوابگاه برای دانشجو دارد و از آنجا که استفاده از خوابگاه برای این دانشجویان در نظر گرفته نشده است مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

دکتر نصرالله گرامی رئیس دانشگاه باهنر کرمان در گفتگو با مهر در تشریح وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: 12هزار دانشجوی روزانه در دانشگاه شهید باهنر کرمان مشغول به تحصیل هستند که خوابگاه داخل پردیس دانشگاه تنها گنجایش سه هزار و 500 دانشجوی خوابگاهی را دارد و در هر اتاق 4 الی 5 دانشجو اسکان دارند.

وی ادامه داد: 2 خوابگاه هم بیرون از دانشگاه مستقر است که گنجایش آن حدود 300 دانشجو بوده و مابقی دانشجویان در خوابگاه‌هایی که بخش خصوصی ایجاد کرده و نظارت آن بر عهده دانشگاه است مستقر هستند.

رئیس دانشگاه کرمان با بیان اینکه نیاز دانشگاه کرمان به خوابگاه بیش از این تعداد است، یادآورشد: بیشتر دانشجویان دانشگاه کرمان بومی هستند اما با توجه به اینکه استان کرمان استان پهناوری است وقتی دانشجویی از شمال و یا جنوب آن به دانشگاه مراجعه می کند سه الی چهار ساعت در راه است بنابراین این دانشجویان هم به خوابگاه نیاز دارند ولی چون دانشجوی بومی محسوب می شوند حق استفاده از خوابگاه را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که پذیرش دانشجوی بومی تا چه اندازه توانسته مشکل خوابگاهی دانشگاه کرمان را رفع کند، گفت: اگر پذیرش دانشجویان بومی به صورت شهرستانی بود مشکل حل می شد ولی با پذیرش به صورت استانی مشکل حل نمی شود.

رئیس دانشگاه باهنر کرمان در ادامه درباره رسیدگی به مشکلات دانشجویان به ویژه دانشجویان خوابگاهی، گفت: ارتباط ما با دانشجویان به ویژه دانشجویان خوابگاهی به هفته خوابگاه‌ها منحصر نمی شود برخی از اعضای هیات علمی به عنوان نماینده رئیس دانشگاه هر هفته به خوابگاه مراجعه کرده و مسایل و مشکلات آنان را یادداشت می کنند و مشکلات به نوبت رسیدگی می شود.

وی در ادامه درباره مهمترین مشکل دانشجویان خوابگاهی دانشگاه باهنر کرمان گفت: مشکلات همیشه وجود دارد با توجه به اینکه خوابگاه‌ها قدیمی ساز هستند اکثرا خواستار بازسازی تاسیسات خوابگاه، تجهیز آن به اینترنت و کتابخانه هستند.

گرامی افزود: براساس فرم درخواستی که ارایه شده نیازهای دانشجویان در اولویت رسیدگی قرار می گیرد و هر کدام را که بودجه و فضای فیزیکی دانشگاه اجازه دهد برایشان تهیه می کنیم.

وی اضافه کرد: برخی درخواست دانشجویان مانند ایجاد سایت کامپیوتری افزایش وسایل ورزشی خوابگاه با توجه به فضای کم و بودجه که در اختیار داریم نمی توانیم تهیه کنیم.

رئیس دانشگا باهنر کرمان افزود: امسال شرایطی را اتخاذ کرده ایم که خوابگاه‌های دانشگاه به اینترنت بی سیم (وایرلس) تجهیز شوند تا دانشجویان براحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند.

کد خبر 170694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز