همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه اصفهان از ارسال نامه‌ای به خانواده برخی دختران دانشجو که در خوابگاه این دانشگاه اسکان دارند، خبر داد و گفت: بعضی از این دانشجویان بدون اطلاع قبلی، در خوابگاه حضور نداشتند که دانشگاه خانواده را در جریان غیبت‌های آنان قرار داد.

محمدحسین رامشت در گفتگو با مهر، درباره علت ارسال نامه به خانواده دانشجویان دختری که بدون اطلاع قبلی برخی شب‌ها در خوابگاه دانشگاه اصفهان حضور نداشتند، گفت: هر دانشجویی که قرار است در خوابگاه اسکان یابد، باید تابع یک سری شرایط و مقررات خوابگاه دانشگاه باشد، به هر حال خانواده‌ ها دختران دانشجوی‌شان را به دانشگاه اصفهان تحویل می‌دهند و انتظار دارند که امنیت آنها تامین شود.

وی ادامه داد: اگر دانشجوی دختری قصد دارد شبی را در خوابگاه نباشد لازم است غیبتش را به مسئولان خوابگاه اطلاع دهد و اگر اطلاع ندهد غیبت غیرمجاز تلقی می‌شود و ما به پدر یا مادر دانشجو این مورد را اطلاع می‌دهیم.

رئیس دانشگاه اصفهان در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود موضوع ابتدا به این عده از دانشجویان گوشزد می‌شد تا موجبات بی اعتمادی خانواده‌های‌شان را فراهم نیاورد، تصریح کرد: این نامه تنها برای خانواده دانشجویانی ارسال شده که چندین بار نه تنها غیبت‌های خود را به اطلاع دانشگاه نرساندند بلکه با این کار قواعد و اصول خوابگاه را هم رعایت نکرده‌اند. بنابراین از این طریق می‌توان این دانشجویان را کنترل کرد.

رامشت تاکید کرد: خانواده‌ها باید روی رفت و آمد فرزندشان حساس شوند و حق دارند بدانند فرزندشان با چه کسی و کجا می‌رود و این امر بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: بازخورد این موضوع هر چه می‌خواهد باشد مهم این است که ما به قانون عمل کرده‌ایم. با این کار دانشجو متوجه می‌شود که باید غیبتش را به دانشگاه اطلاع دهد.

کد خبر 165365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز