همشهری آنلاین: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص خوابگاه به تمامی دانشجویان جدید غیر بومی آزمون سراسری خبر داد و گفت: با اقدامات توسعه‌ای امکان اسکان تمامی دانشجویان جدید گروه روزانه در دانشگاه فراهم شد.

به گزارش مهر، دکتر ناصر سرگلزایی با اعلام این خبر افزود: با اقدامات توسعه ای، افزایش ظرفیت و بهسازی صورت گرفته در خوابگاه‌های زیر پوشش دانشگاه امکان اسکان تمامی دانشجویان جدید که از طریق آزمون سراسری در گروه روزانه پذیرفته شده اند در دانشگاه فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: ‌همچنین با تدابیر اتخاذ شده شرایط اسکان برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در تمامی مقاطع تحصیلی به شرط دارا بودن معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران محل زندگی خود فراهم شده است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاینات غربالگری را از دیگر اقدامات انجام شده برای دانشجویان جدیدالورد عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح تمامی دانشجویان زیر پوشش معاینات غربالگری از جمله دندانپزشکی، پزشکی، روانشناسی و فرهنگی قرار می گیرند و شرط نام نویسی در ترم آینده آنها نیز شرکت در این طرح خواهد بود.

دکتر ناصر سرگلزایی، افزایش کیفی الگوی تغذیه دانشجویان، تامین وسایل نقلیه دانشجویان، تمهیدات مناسب برای آشنایی دانشجویان با فضای آموزشی در بدو ورود به دانشگاه و برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی آشنایی با قوانین دانشگاه را از دیگر اقدامات برای دانشجویان جدید الورود برشمرد.

وی اظهار داشت:‌ پیش بینی می شود امسال حدود یک هزار دانشجو وارد مراکز آموزشی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شوند که از این تعداد حدود 750 نفر از طریق آزمون سراسری و بقیه آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن 6 هزار دانشجو و 155 رشته آموزشی در 7 دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت، پرستاری و مامایی و طب سنتی از قطب‌های اصلی آموزشی در کشور به شمار می رود.

کد خبر 184035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز