همشهری آنلاین: قائم مقام امور بین‌الملل وزیر علوم با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای تقویت خوابگاه‌های ویژه دانشجویان خارجی در داخل کشور، گفت: این مسئله می‌تواند در ساختار دولت و سیاست‌گذاری کشور نهادینه شود.

به گزارش ایسنا، ارسلان قربانی در همایش سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های بخش بین‌الملل وزارت علوم ایجاد مراکز پژوهشی مشترک منطقه‌ای و بین المللی است که با وجود فعالیت در این زمینه، باز هم جای کار بیشتری دارد.

قربانی با اشاره به ایجاد دوره‌های مشترک در مقاطع تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: حمایت از توانایی اساتید، جلوگیری از خروج ارز و توسعه کسب و کار از جمله اهداف توسعه این دوره‌ها می‌باشد.

قربانی با اشاره به اعزام اساتید ایرانی به خارج از کشور به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این وزارت خانه، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تقاضای موجود برای ورود به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در تلاشیم که تمامی این متقاضیان را در دانشگاه‌ها جذب کنیم اما عده‌ای هستند که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند که از توانایی‌های این افراد برای معرفی نظام علمی کشور، ایجاد منبع درآمد مالی و کسب دستاوردهای فرهنگی اشتغال زایی در آموزش عالی می‌توان استفاده کرد.

قربانی با اشاره به صدور خدمات علمی فنی، گفت: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ژاپن، آلمان، آمریکا، در این زمینه فعالیت‌هایی انجام شده که ما نیز می‌توانیم در این راستا بیشتر کار کنیم.

قائم مقام امور بین المللی وزارت علوم ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی در خارج از کشور با اولویت کشورهای همسایه و مسلمان، جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور برای ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اجرای پروژه‌های ملی موفق در سایر کشورها، تاکید بر رویکرد بین المللی فعالیت‌های علمی در شورای عالی عتف، از جمله برنامه‌های این حوزه است.

قربانی در خاتمه با اشاره به انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به داخل، گفت: درصددیم با انتقال این دانشجویان به داخل کشور از هویت فرهنگی آنان صیانت کنیم.

کد خبر 167181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز