گروه بورس: هرچند عضو هیات ‌مدیره بورس انرژی از آغاز به کار بورس انرژی در تابستان سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: رایزنی برای تعیین مدیرعامل بورس انرژی همچنان ادامه دارد، اما برخی منابع خبری از انتخاب شاپور محمدی دبیر کل سابق کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان مدیرعامل بورس انرژی خبر می‌دهند.

به گزارش همشهری، در شرایطی که قرار بود تا ظهردیروز آخرین رایزنی‌ها برای تعیین مدیرعامل چهارمین بورس ایران به پایان برسداما خبر‌ها حاکی از آن است که از بین 8 گزینه پیشنهادی برای تکیه بر کرسی مدیرعاملی بورس انرژی شانس 3 نفر از همه بیشتر است و احتمال انتخاب یک نفر از میان مصطفی امید قائمی مدیرعامل کنونی فرا بورس ایران، شاپور محمدی دبیر کل سابق کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری و همچنین محمود خواجه نصیر مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس واوراق بهادار افزایش یافته است.

اما سایت بازار سرمایه روز گذشته از انتخاب نهایی شاپور محمدی به‌عنوان مدیرعامل بورس انرژی خبر داد. فرد انتخاب شده برای تایید صلاحیت باید به سازمان بورس و اوراق بهادار برود و پس از تایید در این سازمان به‌عنوان مدیرعامل چهارمین بورس کشور انتخاب شود.

اخبار کاملا متناقض از تصمیم‌گیری‌های هیات‌مدیره بورس انرژی از ناهماهنگی هیات‌مدیره حکایت دارد؛ به‌طوری که مرتضی عزیزی عضو هیات‌مدیره این بورس در گفت‌وگو با همشهری از ادامه دار بودن رایزنی برای انتخاب مدیرعامل خبر داد اما برخی منابع دیگر از داخل هیات‌مدیره از انتخاب شاپور محمدی دبیر کل سابق کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان مدیرعامل خبر دادند ضمن اینکه خود وی نیز در گفت‌وگو با بازار و سرمایه انتخابش را به‌عنوان مدیرعامل به‌طور تلویحی تایید کرده است.

انتخاب مدیرعامل بورس انرژی در شرایطی با تاخیر طولانی مواجه شده است که تا همین امروز مراحل تأسیس بورس انرژی ماه‌ها با تاخیر مواجه شده است و گویا با تعلل هیات‌مدیره بورس انرژی برای انتخاب مدیرعامل، قرار است پروسه راه‌اندازی بورس انرژی طولانی‌تر شود.پیش از این شاهین چراغی یکی از اعضای هیات‌مدیره بورس انرژی از انتخاب نهایی مدیرعامل بورس انرژی تا ظهر دیروز خبر داده بود اما مرتضی عزیزی عضو دیگر هیات‌مدیره این موضوع را از اساس رد کرد.

مرتضی عزیزی درباره انتخاب مدیرعامل بورس انرژی و طولانی شدن فرایند راه‌اندازی این بورس گفت:بین 7 تا 8 نفر برای تصدی مدیرعاملی بورس انرژی انتخاب شده‌اند اما رایزنی برای انتخاب یک نفر هنوز ادامه دارد و تصمیم نهایی گرفته نشده است؛ ضمن اینکه فرد انتخاب شده باید برای تایید نهایی به سازمان بورس معرفی شود تا صلاحیتش تایید شود و انتخاب هر فردی به معنای مدیرعاملی قطعی وی نیست.

وی انتخاب شاپور محمدی دبیر کل سابق نهاد‌های سرمایه‌گذاری را رد نکرد اما در عین حال تاکید کرد:هنوز نتیجه نهایی برای انتخاب هیچ فردی گرفته نشده و شاید تا 2 هفته دیگر رایزنی‌ها ادامه یابد و شاید بهتر باشددر حال حاضر نامی از افراد برده نشود.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا ساختمانی برای بورس انرژی درنظر گرفته شده است و فعالیت این بورس از چه زمانی آغاز خواهد شد، گفت:فعالیت بورس انرژی از تابستان سال‌جاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 170433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز