همشهری آنلاین: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که امیدوار است مذاکرات بعدی با ایران در 23 ماه مه در بغداد موفقیت‌آمیز باشد.

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز امیدواری نسبت به نتایج دور آینده گفتگوها به جزییات و محتوای مذاکرات ایران و 1+5 اشاره‌ای نکرد.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، اشتون این اظهارات درباره مذاکرات را در پاسخ به سوالی در یک کنفرانس خبری در بروکسل و پس از امضای یک توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا با هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق بیان کرد.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران گفت: هدف من این است که به آغاز پایان برنامه هسته‌یی تسلیحاتی ایران دست یابیم. من با جدیت تمام و با عزم راسخ جلو خواهم رفت و امیدوارم که شاهد آغاز موفقیت باشیم.

زیباری که اشتون از وی به خاطر پذیرش میزبانی دور دوم مذاکرات تشکر کرد در اظهاراتش در جمع خبرنگاران از جانبداری از یکی از دو طرف مذاکرات خودداری کرد و گفت: موفقیت آمیز بودن این مذاکرات به نفع عراق است.

ایران و گروه 1+5 ( آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین) در ماه آوریل در استانبول با یکدیگر ملاقات و گفت‌وگو کردند و هر دو طرف نتایج این مذاکرات دو روزه را رضایت‌بخش اعلام کردند.

کد خبر 170036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز