جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تالار وحدت شب گذشته شاهد حضورعلاقمندان و هنردوستانی بود که برای دیدن کنسرت گروه شهنازی به سرپرستی داریوش پیرنیاکان و خوانندگی حمید رضا نوربخش و حضور نوازندگان قدری چون بهداد بابایی و سیامک جهانگیری و فرهنگ‌فر به این تالار رفته بودند.

به گزارش همشهری‌آنلاین ،اجرای گروه شهنازی با کمترین تاخیر آغاز شد و گروه در میان تشویق حاضران به روی صحنه رفت.

داریوش پیرنیاکان، سرپرست گروه در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به حضار در مورد لغو کنسرت در شب 20 اردیبهشت این توضیح را داد که دو تن از نوازندگان گروه برای اخذ ویزای امریکا به کشور ترکیه سفر کرده بودند که مشکلی در بازپس گیری پاسپورتشان پیش آمده بود و در نهایت نتوانستند برای روز چهارشنبه به ایران برسند. پیرنیاکان از کسانی که برای روز چهارشنبه بلیت تهیه کرده بودند عذر خواهی کرد.

پس از هماهنگی کوک ساز ها در ابتدا پیش در آمد اصفهان از ساخته های علی‌اکبر شهنازی اجرا شد و سپس نوربخش به همراه تار پیرنیاکان با شعری از هوشنگ ابتهاج به ساز آواز در در آمد اصفهان در اوج پرداختند.

در ادامه چهارمضراب بیات راجه اجرا شد و سپس آواز به همراه سه تار بهداد بابایی در بیات راجه ادامه یافت که بیت آخر به آواز اصفهان فرود داشت. سپس گروه تصنیف آشنای "به اصفهان رو" ساخته استاد شهنازی را اجرا کردند که با استقبال مخاطبان همراه بود. این تصنیف را نخستین بار استاد جلال تاج اصفهانی با صدای محکم و سحر ‌انگیزش خوانده بود.

مثنوی خوانی حمیدرضا نوربخش به همراه نی سیامک جهانگیری و کمانچه آرش کامور بر روی شعری از عطار قسمت بعدی برنامه بود و در ادامه تصنیف "مرغ سحر دوم" ساخته استاد شهنازی با شعری از پیام بهتاش اجرا شد و رنگ اصفهان پایان بخش قسمت اول برنامه بود. این تصنیف را مرحوم بدیع‍‌ زاده خوانده بودند که در این اجرا شعر تصنیف تغییر یافته بود.

در طول مدت تنفس برخی از هنرمندان حاضر در کنسرت به پشت صحنه آمدند و با اعضای گروه به گفتگو پرداختند و گروه پس از استراحتی کوتاه به روی صحنه بازگشت تا قسمت دوم را در آواز دشتی اجرا کند.

در ابتدای بخش دوم که آهنگسازی تمام قطعات آن برعهده داریوش پیرنیاکان بود، اورتور دشتی و سپس تصنیف مپرس با شعری از حافظ اجرا شد و در ادامه پیر نیاکان و نوربخش به ساز و آواز روی شعری از شهریار پرداختند.

در ادامه چهارمضراب دشتی با عنوان "بازگشت" اجرا شد و برنامه با آواز عشاق به همراه سه تار بهداد بابایی ادامه یافت که پس از فرود تصنیف "دلربا" با شعری از جواد زهتاب اجرا شد.

more

تکنوازی سه‌تار بهداد بابایی در شیراز

سوال و جواب نی و سنتور قسمت بعدی برنامه بود که با بم خوانی نوربخش بر روی شعری از مولانا ادامه یافت و در قسمت هایی جواب آواز را کمانچه آرش کامور عهده‌دار بود و سپس تصنیف "وفا" با شعری از حافظ به برنامه‌پایان داد.

گروه در میان تشویق مخاطبان دوباره به روی صحنه بازگشت تا قسمت بیز برنامه را اجرا کند و حمید رضا نوربخش اعلام کرد به یاد یار دیرین و هنرمند بزرگ، پرویز مشکاتیان ، تصنیف "لحظه دیدار" با شعری از اخوان ثالث اجرا خواهد شد که با استقبال فراوان مخاطبان همراه بود.

گروه شهنازی در تالار وحدت

گروه شهنازی را در این اجرا داریوش پیرنیاکان(تار)، حمید رضا نوربخش(آواز)، بهداد بابایی(سه تار و عود)، سیامک جهانگیری(نی)، روزبه رحیمی(سنتور)، آرش فرهنگفر(تنبک)، آرش کامور(کمانچه)، حامد جوکار(تارباس)، قاسم رحیم زاده (تار)، کامیار نعمت اللهی(تار)، یاسر بیات(کمانچه) و زکریا یوسفی(دف) تشکیل می دهند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، داود گنجه‌ای،محمد سریر و برخی دیگر از موسیقی‌دان‌ها از جمله بینندگان شب نخست این برنامه بودند.

گروه شهنازی در امشب (جمعه)و فرداشب(شنبه) نیز ساعت 21 در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازند.

کد خبر 169957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز