ماراتن 34 هفته‌ای رقابت‌های لیگ برتر فردا به پایان خواهد رسید تا تکلیف قهرمان مشخص شود.

همه نگاه‌ها ابتدا به اصفهان است و اگر سپاهان حتی یک مساوی هم از مس سرچشمه بگیرد، تراکتورسازی و استقلال در آرزوی قهرمانی، لیگ را تمام خواهند کرد. شرایط جدول و اختلاف 3 امتیازی تراکتور و استقلال با صدرنشین لیگ باعث شده که اصفهانی‌ها خودشان را برای جشن قهرمانی سپاهان آماده کنند و در این میان فقط اتفاقات عجیب و باور نکردنی در فوتبال مانع از قهرمانی سپاهان خواهد شد.

اگر به‌عنوان مثال سپاهان با اختلاف یک گل مغلوب مس سرچشمه شود، تراکتور باید با اختلاف 3 یا 4 گل ملوان را شکست داده تا قهرمان شود و استقلال هم برای قهرمانی احتیاج به یک پیروزی با اختلاف 5 یا 6 گل دارد. این احتمالات در حالی وجود دارد که سپاهان در اصفهان از مس سرچشمه میزبانی می‌کند و گرفتن یک امتیاز از این مسابقه برای تیمی مثل سپاهان به هیچ عنوان سخت نیست.

در انتظار چهارمین قهرمانی

سپاهان در 10 دوره قبلی لیگ برتر 2 بار با امیر قلعه‌نویی و یک‌بار با فرهاد کاظمی قهرمان لیگ شده و حالا در انتظار چهارمین قهرمانی است. زلاتکو کرانچار در آستانه بازی با مس می‌گوید: «خوشحالم که در آستانه قهرمانی قرار داریم. طبیعتا تجربه زیادی که از حضور در فوتبال دنیا داشتم و همچنین قهرمانی‌ در تیم‌های دیگر، در رسیدن به جایگاه کنونی نقش داشته‌اند.

در این مدت توانستم این احساس و تجربه را به بازیکنان انتقال دهم تا آنها بتوانند از بحران خارج شوند.» او ادامه می‌دهد: «در سپاهان به بازیکنانم اعتماد داشتم. آنها بازیکنان بزرگی هستند و همین بازیکنان بزرگ توانستند تیم را از بحران خارج کنند. در کنار آنها باید به نقش بزرگ و تعیین‌کننده مدیریت باشگاه در حل مسائل حاشیه‌ای اشاره داشت. وقتی که کادر فنی، بازیکنان و سران باشگاه برای رسیدن به هدفی بزرگ با هم یکپارچه باشند همه چیز شدنی است.»

اصغر شرفی سرمربی مس سرچشمه هم در آستانه رویارویی با تیم صدرنشین می‌گوید: «در حال حاضر تکلیف قهرمانی در مشت سپاهانی‌هاست و قهرمانی تراکتورسازی و استقلال به نتایج بازی‌های دیگر بستگی دارد. متاسفانه 6 بازیکن اصلی خود را در بازی با سپاهان به همراه نخواهیم داشت؛ امیر محمدی، رضا نوراللهی و مسلم فیروز آبادی به‌دلیل محرومیت و حسن حوری، محسن مظفری و مجتبی محبوب مجاز به‌دلیل مصدومیت غایب هستند. با این حال ما فقط به آبروی خودمان فکر می‌کنیم و هر تیمی شایسته باشد قهرمان می‌شود.»

چشم انتظار

اگر استقلال و تراکتور این فصل در بازی‌های خانگی امتیازهای زیادی را از دست نمی‌دادند، شاید الان وضعیت بهتری نسبت به سپاهان داشتند ولی حالا باید چشم انتظار شکست سپاهان باشند تا شاید با پیروزی پرگل مقابل حریفانشان قهرمان شوند. بهتاش فریبا مربی استقلال در آستانه بازی با نفت تهران در مورد شانس قهرمانی تیمش می‌گوید: «وقتی همه چیز به روز آخر کشیده می‌شود، هواداران می‌دانند که باید از تیم محبوبشان به‌خوبی حمایت کنند. من برای تیم خودمان 2 درصد شانس قهرمانی قائلم که برای همین 2 درصد هم می‌جنگیم.»

حسین فرکی سرمربی نفت تهران هم که تیمش برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگد در مورد تقابل با استقلال می‌گوید: «با تیمی بازی می‌‌کنیم که شانس کمی برای قهرمانی نسبت به 2 مدعی دیگر دارد؛پس فکر نمی‌کنم نقش زیادی در تعیین تکلیف قهرمان داشته باشیم؛ به همین دلیل ما در بازی آخر فقط به هدف خودمان که کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست، فکر می‌‌کنیم. اولویت ما کسب پیروزی برابر استقلال است و به نتیجه‌ دیدار صبا و فجرسپاسی هم کاری نداریم.»

تراکتور در بازی قبلی می‌توانست اختلافش را با سپاهان به یک امتیاز برساند ولی مقابل مس متوقف شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی فردا میزبان ملوان خواهند بود ولی آنها امید چندانی به قهرمانی ندارند. سیاوش اکبرپور مهاجم تراکتور می‌گوید: «مسلما سپاهان شانس بیشتری دارد و قهرمان می‌شود. سپاهان یک امتیاز می‌خواهد، ما نایب قهرمان می‌شویم و از همین حالا نایب‌قهرمانی تراکتورسازی را تبریک می‌گویم. خیلی بعید است سپاهان در خانه خودش یک امتیاز از مس سرچشمه که سه چهار بازیکن اصلی خود را ندارد، نگیرد.»

کد خبر 169852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز