اکنون تراکتورسازی شرایطی کاملا متفاوت با فصل گذشته دارد. این تیم فصل قبل اگر نتوانست مدعی جدی برای قهرمانی باشد، در حال حاضر بعد از سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی لیگ یازدهم دارد.

تراکتورسازی

 این تیم حالا با داشتن طرفداران بی‌شمار خود که در هر شرایطی با حضور در ورزشگاه از تیمشان حمایت می‌کنند، در 2 هفته پایانی با مس سرچشمه در کرمان و در هفته آخر با ملوان در ورزشگاه یادگار تبریز روبه‌رو خواهد شد؛ روزی که بدون تردید تراکتورسازی از حمایت هواداران خود در ورزشگاه سود خواهد برد و این موضوع یکی از امتیازهای مهم این تیم در لیگ برتر بوده است؛ تیمی که نسبت به شهرداری،( تیم همشهری‌اش) طرفداران بیشتری دارد و به همین دلیل، در سال‌های اخیر با صعود به لیگ برتر خیلی زود به فکر به دست آوردن قهرمانی لیگ برتر افتاد.

تراکتورسازی در لیگ یازدهم با به خدمت گرفتن امیر قلعه‌نویی که پیش از سفر به تبریز 3 قهرمانی متوالی با استقلال و سپاهان را تجربه کرده بود، برای قهرمان شدن گام برداشت. این تیم البته لیگ را با شکست مقابل صبای قم شروع کرد اما در ادامه 5 پیروزی متوالی به دست آورد. تراکتورسازی توانست با پیروزی مقابل ذوب‌آهن، شاهین، داماش، شهرداری تبریز و به‌خصوص استقلال دست به کار بزرگی بزند و خود را خیلی زود در جمع تیم‌های بالای جدول ببیند. جالب اینکه تراکتورسازی در بازی‌های دور برگشت باز هم مقابل ذوب‌آهن، شاهین، داماش و شهرداری تبریز به پیروزی رسید. اما نوار بردهای این تیم را استقلال قطع کرد، با این حال، تراکتورسازی با داشتن بازیکنان مناسب در دور برگشت، روند رو به رشدی را دنبال کرده است.

تراکتورسازی از هفته بیست‌وهشتم هیچ شکستی را نپذیرفته و پیروزی‌های ارزشمندی مقابل سپاهان، سایپا و پرسپولیس داشته است. اتفاقا همین روند موفقیت این تیم در هفته‌های حساس لیگ برتر توانسته از تراکتورسازی یک مدعی قهرمانی بسازد، طوری که این تیم در حال حاضر بالاتر از استقلال در رده دوم جدول قرار گرفته است. جالب اینکه تراکتورسازی در هفته‌های قبل سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورده و فصل بعد برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

تراکتورسازی اما چگونه در لیگ یازدهم موفق بوده؛ موفقیتی که با لغزش سپاهان در صدر جدول حتی می‌تواند با قهرمانی این تیم به پایان برسد. آیا موفقیت تراکتورسازی منوط به تلاش کادر فنی و حمایت تماشاگران بوده است؟

با نگاهی به وضعیت بازیکنان این تیم می‌توان دریافت که جذب بازیکنان مناسب، یکی دیگر از دلایل موفقیت تراکتورسازی بوده است؛ تیمی که می‌تواند بازیکنان مشمول را به خدمت بگیرد و بدین ترتیب، نفراتی چون احسان حاج‌صفی و قاسم حدادی‌فر را جذب کرد. در لیگ یازدهم، این تیم بازیکنانی مثل سیاوش اکبرپور را هم دارد و مهم‌تر از همه اینها، حضور بازیکنان کارآمد خارجی باعث موفقیت تراکتورسازی شده است. 2 بازیکن خارجی تراکتورسازی جزو بهترین گلزنان لیگ برتر هستند؛ فلاویو لوپز تاکنون 9 گل برای تیمش به ثمر رسانده و توزی رودریگو نیز با 8 گل زده در جدول گلزنان قرار گرفته است. بازیکنان خارجی تراکتورسازی عملکرد مناسبی در لیگ داشته‌اند. لوپز، بازیکن پرتغالی تراکتورسازی که بهترین گلزن این تیم هم به حساب می‌آید، معتقد است که تراکتورسازی با داشتن هواداران بسیار می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود. او گفته: «من در اروپا بازی کرده‌ام اما تاکنون چنین چیزی ندیده بودم که جمعیت بسیاری از یک تیم طرفداری کنند. باورش خیلی سخت است چون هر کجای دنیا بروی، حداقل 10درصد از جایگاه تماشاگران را طرفداران تیم میهمان پر می‌کنند ولی در اینجا طرفداران تراکتورسازی حضور پررنگی در بازی‌های این تیم دارند».

تراکتورسازی در حال حاضر با 55گل زده، بهترین خط حمله را در اختیار دارد و البته با دریافت 32گل نیز خط دفاع خوبی داشته است. این تیم با 62 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار گرفته و امیدوار است با عدم نتیجه‌گیری سپاهان در 2 بازی آینده بتواند قهرمانی را به دست بیاورد.

کد خبر 168380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز