همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در رشته‌های صنایع دستی و هنرهای تجسمی با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در موزه هنرهای مدرن کویت افتتاح شد.

صنایع دستی

به گزارش فارس، این مراسم با حضور هیات ایرانی، سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، «شیخ علی یوحه» مدیر کل وزارت فرهنگ، هنر و ادب کویت و برجستگانی سیاسی و فرهنگی برگزار شد.

عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان در حاشیه افتتاحیه ضمن اشاره به پروسه طولانی و طاقت فرسای تصویب این هفته فرهنگی و با توجه به تلاش برخی رسانه‌ها در تخریب و کم جلوه دادن این هفته فرهنگی در کویت اظهار داشت: به لطف الهی و با پیگیری این رایزنی مراسم افتتاحیه با شرکت اقشار مختلف مردمی کویت، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای متعالی، ظریف و بی‌مانند ایرانی و با استقبال زیاد شبکه های تلویزیونی و حتی برخی روزنامه های متخاصم و متغایر با سیاست‌های وحدت بخش ایران اسلامی برگزار شد.

خامه یار در ارتباط با رشته‌های مختلف این نمایشگاه که در تامین بخشی از برنامه‌های هفته فرهنگی ارزشمند ایران در کویت تدارک دیده شده گفت: در رشته موسیقی با رعایت غنای این رشته با اصالت در کشورمان و با توجه به استقبال موجود برای شنیدن لهجه های و نواهای نواحی مختلف ایران پهناور از گروه موسیقی روناک دعوت شد تا با اجرای قطعاتی از اقوام مختلف ایرانی به اجرای برنامه ببردازند.

وی با اشاره به آثاری از نقاشی‌های کلاسیک، مدرن و مینیاتور که در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده است، خاطر نشان کرد: با ضرورت و استقبالی که بیش بینی می‌شد از چندین هنرمند مرد و زن کشورمان دعوت شد تا ضمن ارائه آثار نفیس خود برای تبلیغ و ترویج این هنر مقبول در ایران به برنامه هایی را طراحی و اجرا کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در تشریح برنامه های جانبی این نمایشگاه به اختصاص رشته ورزشی و پهلوانی زورخانه‌ای اشاره کرد و با اشاره به وجود مضامین عرفانی و اخلاقی در این هنر و رشته ورزشی گفت: با استقبال خوب اجرای ورزشکاران این رشته باستانی درمراسم افتتاحیه هفته فرهنگی، قصد داریم برنامه‌های دیگری را نیز در اماکن مختلف این شهر برگزار کنیم.

وی ضمن یادآوری حضور گسترده بانوان هنرمند ایرانی، گفت: زنان هنرمندی در رشته‌های مختلف مینیاتور، سفال، کاشی و سرامیک، خاتم کاری، نقاشی و تابلو فرش در کنار هنرمندان مرد به ارائه آثار خود برداختند.

در بخش‌های مختلف این نمایشگاه آنجه بیش از همه مورد استقبال حاضران به خصوص رجال سیاسی کویتی قرار گرفت، قلم زنی هنرمندانی اعزامی از اصفهان بود که به طور آموزشی و کاملا عملی به نحوه کار باقلم و تعلیم این هنر ارزشمند و جهانی ایران غرفه‌ای را اختصاص داده بودند.

 

کد خبر 169791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز