همشهری آنلاین: گالری کویین کانادا در پاییز امسال میزبان دومین فستیوال «شش هفته با هنر ایران» است.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، این فستیوال که به دبیری پویان طباطبایی برگزار می‌شود، به منظور معرفی هنر مدرن ایران، هنرمندان ایرانی و به ویژه هنرمندان مقیم کانادا به جامعه جهانی است.

فستیوالی که آثار بیش از 150 هنرمند را از طریق فراخوان عمومی انتخاب در بخش‌های مختلفی چون هنرهای مدرن تجسمی، فیلم، موسیقی، تئاتر و ادبیات عرضه می‌کند.

از دیگر برنامه‌های این فستیوال برگزاری مراسمی به منظور بزرگداشت قباد شیوا است.

در اولین فستیوال «شش هفته با هنر ایران» از محسن وزیری مقدم تقدیر به عمل آمد.

موفقیت فستیوال «شش هفته با هنر ایران» در دوره اول تا آنجا پیش رفت که برخی از انجمن‌های هنری و فستیوال‌های مختلف از جمله دانشگاه تورنتو و فستیوال فیلم دیازپورا، داوطلبانه همکاری خود را در گردهمایی بزرگ هنرمندان ایرانی در کانادا اعلام کردند.

همچنین جشن تصویر سال، در بخش فیلم مستند، کوتاه و انیمیشن، تعدادی از آثار منتخب 5 سال گذشته خود را در این فستیوال شرکت می‌دهد.

علاوه براین، ورک شاپ‌های 2 روزه‌ای در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود و شرکت در تمامی برنامه‌ها رایگان خواهد بود.

موضوع فستیوال:

موضوع جشنواره سال 2012 ( هنر لحظه ای- لحظه هنری) است که برای ادای احترام به فرایند پیچیده خلاقیت انتخاب شده است.

فستیوال در این دوره 4 نمایشگاه اصلی خواهد داشت که به شرح زیر است:

31 شهریور- 12 مهر : نمایشگاه اول «آینده در پس زمینه» نام دارد. در این بخش آثار گروهی از پیشکسوتانی هنرهای تجسمی از جمله: محسن وزیری مقدم از پیشگامان هنر مدرن، قباد شیوا از 200 گرافیست برجسته بین‌المللی، حمید جبلی از پیشگامان عکاسی تئاتر و... به نمایش درمی‌آید.

31 شهریور - 26 مهر : نمایشگاه دوم که همزمان با نمایشگاه اول آغاز می‌شود، «شکفتن در مه» نام دارد.

در این نمایشگاه 5 بنیانگذار «شش هفته با هنر ایران» تازه‌ترین آثار خود را تحت عنوان گروه «از آن فنجان» به نمایش می‌گذارند.

14 مهر - 26 مهر: سومین نمایشگاه «قطار مرموز» نام دارد که در این بخش آثار 8 بانوی ایرانی جوان نسل پس از انقلاب به نمایش درمی‌آید.

28 مهر - 10 آبان: «پرواز رنگها» نام آخرین نمایشگاه این فستیوال است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و شرکت در این بخش برای عموم هنرمندان در اقصی نقاط جهان آزاد بوده و آثار به انتخاب هیات داوران به نمایش در می‌آید.

علاقمندان برای شرکت در فستیوال «شش هفته با هنر ایران» می‌توانند به سایت www.sixweeks.ca مراجعه کنند.

کد خبر 169103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز