دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار هنرمندان و نویسندگان شرکت کننده در جایزه هانس کریستین اندرسن 2012 خردادماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.

تصویرگری

به گزارش ایلنا، سحر ترهنده، عضو هیات مدیره شورای کتاب کودک و داور جایزه هانس کریستین اندرسن 2012 با اشاره به این مطلب گفت: نمایشگاه برترین‌ها و فینالیست‌های جایزه هانس کریستین اندرسن 2012 که در دو بخش نویسندگی و تصویرگری شرکت کرده‌اند، 6 تا 10 خردادماه امسال درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثارشان به نمایش درمی‌آید.

وی افزود: در طول این نمایشگاه که آثار تصویرگران و نویسندگان از سراسر جهان آثارشان به نمایش گذاشته می‌شود، یک یا دو نشست برگزار خواهیم کرد تا آثار این هنرمندان و نویسندگان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ترهنده همچنین درباره نمایشگاهی که روز گذشته از ده نفر از برگزیدگان جایزه اندرسن درشورای کتاب کودک برپا شد، گفت: روز گذشته نمایشگاهی یک روزه از آثار 5 تصویرگر و 5 نویسنده برتر جایزه اندرسن 2012 را در کتابخانه شورای کتاب کودک برپا کردیم.

وی که از تصویرگران، منتقدان و پژوهشگران فعال ایرانی در زمینه کتاب کودک است، در ادامه گفت: از میان 27 نویسنده و 32 تصویرگری که از جهان در این جایزه شرکت کرده بودند، آقای بنی اسدی به عنوان تصویرگر فینالیست انتخاب شد که در ادامه این نمایشگاه نیز با تحلیل آثار این هنرمند از وی تقدیر شد.

این عضو هیات مدیره شورای کتاب کودک با اشاره به آثار این 10 برگزیده و فینالیست جایزه اندرسن گفت: در این نمایشگاه در بخش تصویرگری آثار راجر ملو از برزیل، خاویر زابالا از اسپانیا، جان دنینک هام از انگلستان، محمدعلی بنی‌اسدی از ایران به عنوان فینالیست و همچنین اثری از پیتر سیس از جمهوری چک به عنوان برنده جایزه برتر تصویرگری جایزه اندرسن 2012 به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: در بخش نویسندگی نیز از پل فلیشمن از آمریکا، بارت مویرت از بلژیک، جان کلود مورلوات از فرانسه و بیانکا پیتزونو از ایتالیا به عنوان فینالیست و ماریا ترزا آندرو اتو از آرژانتین به عنوان برنده جایزه بخش نویسندگی آثارشان به نمایش گذاشته شد.

ترهنده با اشاره به حضور محمدعلی بنی‌اسدی در نمایشگاه روز گذشته گفت: در ادامه نمایشگاه بهرام کلهرنیا، کیانوش غریب‌پور و زهره قائمی آثار آقای اسدی را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

وی در خاتمه گفت: در انتهای این جلسه نیز روند داوری و نمایشگاه بلونیا که جوایز برترین‌های جایزه اندرسن در این نمایشگاه اهدا می‌شود را تشریح کردم.

 

کد خبر 168427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز