یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور گسترده هنرمندان خوشنویسی شنبه 23 اردیبهشت ماه در قزوین آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین، افتتاحیه دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با حضور هنرمندان پیشکسوت خوشنویسی در سرای سعد‌السلطنه قزوین برگزار شد.

در این مراسم علیقلی امیر احمدی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام وزیر ارشاد را قرائت کرد.

سید محمد حسین شفیعی‌ها ؛ دبیر دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران گفت: دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی در دومین دوره نیز با استقبال قابل توجه هنرمندان برگزار شده است و در مجموع 940 اثر به دبیرخانه رسید که بیش از 400 اثر در دوسالانه به نمایش گذاشته شده است.

شفیعی‌ها ادامه داد: دوسالانه در بخش رقابتی، نمایشگاهی و آثار استادان پیشکسوت برگزار شده است و نمایشگاه آثار درویش عبدالمجید طالقانی، آثار هنرمندان استان قزوین از بخش‌های دیگر دوسالانه است.

محمود شالویی؛ رییس شورای سیاستگذاری دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران نیز در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت و قداست هنر خوشنویسی ضرورت داشت که برنامه‌هایی برای گسترش و تعالی آن برگزار شود و از چهار سال گذشته نمایشگاه‌هایی درباره هنر خوشنویسی برگزار شد.

شالویی افزود: در همین راستا دوسالانه خوشنویسی با مشارکت و همراهی هنرمندان و پیشکسوتان از دو سال قبل آغاز شد و خوشبختانه امروز دومین دوره آن با قوت بیشتری برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم دوسالانه خوشنویسی روند رو به رشد خود را طی کند و بی شک می‌تواند از بسیاری از رویدادهای هنری سبقت بگیرد و جنبه بین‌المللی آن تقویت شود.

غلامحسین امیرخانی، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی نیز در این مراسم با قدردانی از محمود شالویی و محمد حسین شفیعی‌ها به خاطر برنامه‌ریزی و برگزاری دوسالانه خوشنویسی گفت: ما پرچمدار هنر خوشنویسی به لحاظ تاریخی و هنری هستیم و ضرورت دارد که جلوه‌های بایسته و شایسته این هنر بیش از گذشته در جهان ارائه شود.

امیرخانی همچنین با تاکید بر اخلاق و معنویت درهنر گفت: امروز اخلاق و انسانیت ضرورت قرن حاضر است و این اخلاق و معنویت نیز باید در هنر امروز تجلی یابد.

امیرخانی همچنین با اشاره به رابطه ادبیات و خوشنویسی گفت: خدمات متقابل ادبیات و خوشنویسی بی نظیر است و این تقارن و همراهی را درعرصه‌های دیگر نمی‌توان دید.

در ادامه مراسم پیام حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران توسط علی تن قرائت شد و نمایشگاه آثار دوسالانه گشایش یافت.

در دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران آثاری از کشورهای ترکیه، مصر، سوریه، عراق، تاجیکستان، پاکستان، قرقیزستان و افغانستان در کنار آثار هنرمندان کشورمان به نمایش گذاشته شده است.

در بخش استادان پیشکسوت آثاری از غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی خوانساری، عباس اخوین، محمد سلحشور، جلیل رسولی، ازهار شرکا، محمد صادق احد پور، سید رضا بنی رضی و ... به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاحیه دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران هنرمندانی از جمله غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی خوانساری، محمد سلحشور، احمد عبد الرضایی، علی اشرف صندوق آبادی و ... حضور داشتند.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران تا 18 خرداد ماه در قزوین ادامه دارد.

 

 

کد خبر 170231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز