گروه اقتصادی: مسئولان وزارت نیرو زنگ خطر کمبود برق را 40 روز قبل از فرارسیدن فصل گرم تابستان به صدا درآوردند و از یکسو خواستار مدیریت مصرف برق توسط مردم شده‌اند و از سوی دیگر خواسته‌اند تا دولت نسبت به تغییر ساعت کاری استان‌ها اقدام کند.

آنها با اشاره به رشد 10 درصدی اوج مصرف برق از حالا هشدار می‌دهند که مبادا خاموشی در فصل تابستان میهمان خانه‌ها شود. دیروز معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام رشد 10 درصدی اوج مصرف از ابتدای سال‌جاری تاکنون، از مشترکان خواست، مصرف برق خود را مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، محمد بهزاد افزود:در 48 روزی که از آغاز سال جدید می‌گذرد، اوج مصرف برق بین 10 تا 11 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده و مصرف انرژی برق نیز حدود 4 تا 5 درصد اضافه شده است. وی از مشترکان خواست: همچون سال‌های گذشته به‌ویژه سال 90 مصرف خود را از همین امروز مدیریت کنند و در منازل خود یا سازمان‌ها صرفه‌جویی‌های لازم را به عمل آورند و به‌خصوص در ساعت‌های پیک ظهر یعنی ساعت 11 تا 3 بعد از ظهر و در پیک شب یعنی 7 تا 11 شب دستگاه‌های برقی غیرضروری خود را از مدار خارج کنند. خبر دیگر اینکه وزیر نیرو پیشنهاد کرد: به‌منظور مدیریت مصرف برق در تابستان امسال، ساعت کاری اداره‌ها و سازمان‌ها در استان‌های مختلف جابه‌جا و اصلاح شود.

کد خبر 169561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز