گروه اقتصادی: در پی افزایش قابل‌توجه مصرف برق در هفته‌های اخیر نسبت به سال گذشته، وزارت نیرو نسبت به احتمال قطعی برق در تابستان امسال هشدار داد.

به گزارش همشهری و براساس اعلام مسئولان وزارت نیرو، مصرف برق از ابتدای امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته بیش از 6درصد افزایش یافته است که علت اصلی آن، بالارفتن میزان استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی پرمصرف به‌ویژه کولرهای گازی است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش مصرف انرژی در کشور با درخواست از مشترکان بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی برای کنترل میزان مصرف برق، گفت: مشترکان باید بر کنترل مصرف خود نظارت جدی داشته باشند تا بتوانیم مانند سال گذشته، تابستان را بدون محدودیت سپری کنیم و با مشکل خاصی مواجه نشویم. به گفته محمد بهزاد، متوسط بهای قبض برق مشتریانی که از یک دستگاه کولر گازی استفاده می‌کنند برای یک دوره دوماهه 140هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: با استفاده از این دستگاه‌ها حدود 50 تا 60درصد مصرف برق افزایش می‌یابد و این در حالی است که استفاده از کولرهای آبی با برچسب A به همین میزان مصرف برق را کاهش می‌دهد. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد:

محاسبه‌ها نشان می‌دهد که هزینه برق استفاده از کولرهای آبی در یک ماه 140 هزار ریال اما هزینه برق کولرهای گازی ماهانه 840 هزار ریال تمام می‌شود و این بدان معنی است که هر مشترک به ازای استفاده از کولر گازی در یک دوره دو ماهه باید
یک میلیون و 400هزار ریال هزینه برق بیشتری بپردازد.

کد خبر 172960
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز