همشهری آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از کولرهای گازی قبض برق مشترکان را با افزایش رقمی معادل 140 هزار تومان مواجه می‌کند.

کولر

به گزارش ایسنا، استفاده از کولرهای گازی یا اسپلیت با اضافه کردن 70 هزار تومان در هر ماه به هزینه برق مصرفی، در دوره دوماهه صدور قبض برق تاثیری معادل یک میلیون و 400 هزار ریال دارد.

 در این زمینه مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی در آستانه تابستان نسبت به هزینه بسیار بالای استفاده از کولرهای گازی هشدار داد.

 سعید مهذب ترابی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از کولرهای گازی و اسپیلیت‌ها که در سال‌های اخیر بسیار رایج شده‌اند، حدود 50 تا 60 درصد مصرف برق را افزایش می‌دهد.

 این مقام مسئول اشاره به این‌که استفاده از این کولرها هزینه برق مصرفی را ماهانه 700 هزار ریال افزایش می‌دهد، افزود: این در حالی است که استفاده از کولرهای آبی با برچسب A به همین میزان مصرف برق را کاهش می‌دهد.

 به گفته مهذب ترابی، محاسبه‌ها نشان می‌دهد که هزینه برق استفاده از کولرهای آبی در یک ماه 140 هزار ریال اما هزینه برق کولرهای گازی ماهانه 840 هزار ریال تمام می‌شود و این بدان معنی است که هر مشترک به ازای استفاده از کولر گازی در یک دوره دو ماهه باید یک میلیون و 400 هزار ریال هزینه برق بیشتری بپردازد.

 مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی با درخواست از مشترکان بخش‌های مختلف بویژه بخش خانگی برای این‌که میزان مصرف برق خود را کنترل و مدیریت کنند، گفت: منع ورود کالاهای سرمایشی و گرمایشی پایین تر از درجه B و A از طریق وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت دارایی نیز در حال پیگیری است و در این خصوص، تاکنون نشست‌های هماهنگی خوبی با گمرک برگزار شده است.

 وی با تاکید دوباره بر لزوم رعایت اصلاح الگوی مصرف گفت: از مشترکان درخواست می‌کنیم حداکثر صرفه جویی را رعایت و مصارف خود را کنترل کنند.

کد خبر 172918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز