سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: 2 وزیر اقتصادی دولت از افزایش قطعی قیمت آب و برق و واقعی‌شدن قیمت این دو حامل انرژی در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر دادند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تغییر تعرفه‌های آب و برق در مناطق شهری و روستایی صورت می‌گیرد، گفت: تعرفه‌های جدید آب و برق به زودی اعلام می‌شود. مجید نامجو، وزیر نیرو نیز با اشاره به افزایش قیمت آب و برق گفت: این افزایش تعرفه نیز بیش از 20درصد نخواهد بود. به گزارش همشهری، پیش‌بینی می‌شود نرخ‌های جدید آب و برق مانند دیگر حامل‌های انرژی از ابتدای خردادماه به مرحله اجرا درآید.

مخالفت صریح دولت با اجرای تدریجی قانون هدفمندی یارانه‌ها

درحالی‌که نمایندگان مجلس در حال بررسی و تصویب نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هستند، دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها صراحتا از مخالفت دولت با اجرای تدریجی این طرح و در طول 5 سال خبر داد.محمدرضا فرزین گفت: روش بهینه اجرای این قانون به تشخیص دولت، اجرای آن در 3مرحله است که گام اول اجرا شده و 2گام بعدی را دولت قصد دارد بردارد تا ارقام پیشنهادی ارائه شده توسط دولت در پایان گام سوم تحقق پیدا کند.

وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: دولت تاکید دارد که طولانی کردن اجرای قانون، هزینه‌های سنگینی را به کشور وارد خواهد کرد و مخالف این ایده است که در هر سال با شیب ملایمی از اصلاحات قیمتی انرژی شوک جدیدی را به اقتصاد کشور وارد کنیم.به گزارش همشهری و بر اساس قانون مصوب مجلس، قانون هدفمندی یارانه‌ها باید در طول 5سال اجرا شود که از ابتدا این مصوبه با مخالفت دولت مواجه شد. 

کد خبر 170653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز