دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: آثار 16 هنرمند معاصر ایران به انتخاب حمید سوری از 22 اردیبهشت به مدت یک ماه در نگارخانه ماه مهر به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه "بینابینیت" آثاری از نصرت‌الله مسلمیان، مهران مهاجر، رزیتا شرف‌جهان، مهرداد افسری، ژینوس تقی‌زاده، سعید روانبخش، جاوید رمضانی، وحید شریفیان، حامد صحیحی، بهرنگ صمدزادگان، سمیرا علیخانزاده، فرهاد فزونی، امیرعلی قاسمی، بهنام کامرانی، مهدی مقیم‌نژاد و حسین والامنش به نمایش گذاشته می‌شود.

آثاری که از نگاه حمید سوری انتخاب شده‌اند شامل عکس، نقاشی و حجم است.

سوری در این نمایشگاه خواسته بینابینی بودن در آثار برخی هنرمندان را به چالش بکشد به این معنی که بنابر گفته وی، از منظر گروهی این بینابینی بودن در آثار برخی از هنرمندان به دلیل نداشتن پیام است، اما هنرمندانی هستند که فراتر از منافع صنفی "بینابینی" را آگاهانه انتخاب می‌کنند و در آثارشان انعکاس می‌دهند.

سوری نقاشی، عکس و مجسمه، انتزاعی و فیگوراتیو بودن را تلفیقی از بیانهای متفاوت می‌داند و این جمع ضدین و بینابینی در آثار هنرمندان را به بینابینی بودن جهان نسبت می‌دهد.

سوری همچنین به بینابینی بودن آثار برخی هنرمندان جهان اشاره می‌کند و بینابینیت در آثار هنرمندان ایران را به بلاتکلیفی جامعه، بلاتکلیفی هنرمند، قطعیت‌های یقینی و فرار از محدودیت‌ها عنوان می‌کند.

آثار این 16 هنرمند از جمعه 22 اردیبهشت تا 24 خرداد 1391 در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 169471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز