همشهری آنلاین: نمایشگاه منتخبی از هنر اسلامی با آثار جدیدی که تا کنون به نمایش در نیامده است، مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی، فرمان‌ها، نگارگری و نقاشی، آثار لاکی، منسوجات و پارچه‌ها است که توسط بانو عزتملک ملک (سودآور) دختر حاج حسین آقا ملک _ واقف و بنیانگذار کتابخانه و موزه ملی ملک- در سال گذشته به این موسسه اهدا شده است.

خوشنویسی

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی، فرمان‌ها، نگارگری و نقاشی، آثار لاکی، منسوجات و پارچه‌ها است که توسط بانو عزتملک ملک (سودآور) دختر حاج حسین آقا ملک - واقف و بنیانگذار کتابخانه و موزه ملی ملک - در سال گذشته به این موسسه اهدا شده است.

این مجموعه شامل آثار خوشنویسی هنرمندانی چون میرعلی، درویش عبدالمجید طالقانی، محمد حسین کاتب السلطان، عماد الکتّاب، وصال شیرازی و...، کتاب مثنوی به خط ابوالفیض اصفهانی، فرمان‌هایی از شاه سلطان حسین، فتحعلی شاه، طومار مشهور عضدالملک، مظفرالدین شاه و میرزا ابوالقاسم قائم مقام فراهانی، نگارگری و نقاشی و آثار لاکی اثر محمد زمان، آقا فتح‌الله شیرازی، محمدحسن افشار، ابوالحسن غفاری و...، منسوجات و پارچه‌هایی از دوران قاجار مانند ترمه، قلاب دوزی، معرق دوزی و رشتی دوزی و کتاب قانون است.

این مجموعه ارزشمند بعد از یک سال کار مداوم کار‌شناسی، مستندنگاری و مرمت در تاریخ ۲۴/۲/۹۱ برای اولین باردر معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 169131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز