چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار نقاشی‌های علی افتخاری نسب از 22 اردیبهشت تا 1 خرداد به مدت 10 روز در گالری ساربان برپا می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از 35 اثر نقاشی به نمایش در خواهد آمد که باتکنیک اکریلیک روی بوم در ابعاد مختلف خلق شده‌اند.

افتخاری نسب درباره این آثار می‌گوید: آثار ارائه شده در نمایشگاه در دو فاصله زمانی متفاوت خلق شده‌اند و دیدگاه‌های دو زمان نیز با هم فرق می‌کند.

کارهای دوره اول (سبز) در فضای سمبولیسم شرقی قرار داشته و بیشتر آنها نمایانگر فضایی معنوی ،عرفانی و ایرانی‌اند که البته در برخی از آنها نگاهی انتقادی و دوگانه به مضامین صورت گرفته است (مانند اثری که در آن فیگورهای شیدا گونه با سیبل نشانه‌گیری مورد هدف قرار گرفته‌اند).

اما آثار دوره دوم که دلمشغولی اکنون من نیز است شامل موضوعات اجتماعی و روزمره انسان امروزین در عصر ارتباطات و کامپیوتر است که من نام «آیکونیسم» را بر آن می‌نهم.

در این آثار انسانهایی مکانیکال و روبات گونه با پوششی امروزین (و البته ایرانی) هندسی وار و نمادین با پیکتوگرام های مختلف ترکیب شده‌اند گویی با آن مسخ شده و اختیار، ناخواسته از آنها سلب شده است.

آنان محکومیت‌گریز ناپذیر محتوم بشری را تا ابد پذیرفته‌اند.

علی افتخاری نسب در سال 1347 در ساری چشم به جهان گشود.

وی مدرک لیسانس خود را در رشته صنایع دستی سال 1371 از دانشگاه هنر تهران و فوق لیسانس طراحی صنعتی را در سال 1375 از دانشگاه آزاد تهران مرکز دریافت کرده است.

این هنرمند با بیش از 20 سال سابقه فعالیت هنری برای اولین بار است که در تهران نمایشگاه انفرادی دارد و تاکنون بیش از 10 نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود داشته است.

مدرس نقاشی و مدیر گروه گرافیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مدیر و مدرس آموزشگاه آزاد هنر (ایران گرافیک ) ساری 18 سال،داور بخش نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی مراکز تربیت معلم کشوردر سال 1390 ،نمایشگاه جهانی تصویرسازان کتاب کودک شارجه، امارات متحده در سال2012 ،نمایشگاه گروهی نقاشان نوگرای مازندران موزه صبا در سال1386،نمایشگاه اولین جشنواره طراحی معاصر ایران (یادواره دکتر سندوزی) موزه هنرهای دینی در سال1386،تقدیر شده دومین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر در رشته نقاشی در سال1388 ،چاپ آثار در دو دوره کتاب تصویرسازان سال 1386 از جمله فعالیت‌های هنری این هنرمند محسوب می‌شود.

علاقمندان می‌توانند از 22 اردیبهشت تا 1 خرداد ماه، همه روزه غیر از سه‌شنبه‌ها، ازساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 8- 88504226 تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 169751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز