دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از نقاشی‌های قاسم حاجی زاده ،نقاش ایرانی مقیم پاریس از جمعه 29 اردیبهشت در گالری اثر به تماشا در می‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، «مروری بر آثار روی کاغذ» عنوان این نمایشگاه است که در آن برگزیده نقاشی‌های حاجی‌زاده در فاصله سال‌های 1357 تا 1390 به روی دیوار اثر می‌رود.

حاجی زاده متولد 1326 لاهیجان است که از سال 1365 مقیم پاریس شده و اکنون بعد از سال‌ها دوری از دیوار گالری‌های تهران، در گالری اثر آثارش مرور می‌شود.

این نقاش پر آوازه ایرانی موفقیت‌های چشمگیری آنسوی مرزهای وطن به دست آورده و از جمله اینکه نقاشی‌هایش در گنجینه موزه‌های نایف نویر فرانسه،موزه هنرهای معاصر سئول کره جنوبی،بنگلادش ،اردن .... و موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می‌شود.

نگاه مردم نگارانه قاسم حاجی‌زاده در این آثار و دست قوی او در طراحی چهره‌ها،فضاهای نوستالژیک دیروزها را در ذهن مخاطب بازسازی می‌کند و در عین حال در دسته دیگری از آثارش که به انتزاع گرایش بیشتری دارد رویکردهای مفهومی و معناگرایانه را به تماشاگر نقاشی‌هایش هدیه می‌کند.

«مروری برآثار روی کاغذ» قاسم حاجی زاده تا 17 خرداد در گالری اثر به خیابان ایرانشهر ،روبروی خانه هنرمندان،خیابان برفروشان، پلاک 16 به روی دیوار خواهد بود و علاقمندان می‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه 11 تا 20 و جمعه‌ها 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری اثر روزهای شنبه تعطیل است.

کد خبر 170339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز