همشهری آنلاین: برخی از حضور حداکثر ۴۵ نفر و یوسفیان ملا از حضور ۸۰ نفر در جلسه مدرسه عالی شهید مطهری خبر دادند.شجاعی نماینده ساری، جلالی و یوسفیان از فعالان این جلسه بودند.

با پایان یافتن انتخابات دور دوم مجلس، موضوع انتخاب رئیس برای مجلس آینده مهمترین بحث مطرح در میان انتخاب شدگان است. گروههای سیاسی حاضر در مجلس و فراکسیونهای منتسب به آنان از هم اکنون تلاش برای به ریاست نشاندن فرد مورد نظرشان را آغاز کردند تا در هفتم خردادماه که مجلس نهم رسما افتتاح می شود نظرات موافق با خود را جلب کرده باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، در حال حاضر تنها دو تن به عنوان اصلی ترین رقبای تصدی پست ریاست مجلس شناخته شده اند غلامعلی حداد عادل و علی لاریجانی. تا کنون حداد عادل در یک دور ( مجلس هفتم ) و علی لاریجانی هم یک دور ( مجلس هشتم ) ریاست مجلس را بر عهده داشته اند.

باید منتظر ماند و دید کدامیک از این دو تن می توانند نظر تازه واردین به مجلس را جلب کرده و برای بار دوم نیز کرسی ریاست مجلیس را از آن خود کند. تشکیل جلسه حامیان لاریجانی در مدرسه شهید مطهری نخستین اقدام علنی هواداران وی برای جلب آرای نمایندگان است.

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، در مورد  این جلسه و مباحث مطرح در آن به خبرگزاری فارس گفته است: جمع بسیار زیادی از نمایندگان هستند که از آقای لاریجانی دعوت کردند تا در جمع آنها حضور یافته  و  سخنرانی کند.

وی افزود: در حال حاضر دو سه مکان برای برگزاری این برنامه مطرح است ولی احتمالاً در محل مجلس قدیم تشکیل می شود.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: در دو روز گذشته برنامه‌ای در مدرسه شهید مطهری برگزار شد که در آنجا هم جمع زیادی از نمایندگان به صورت خودجوش و در حمایت از آقای لاریجانی شرکت کردند.

وی اضافه کرد: حدود 80 نفر در این مراسم دعوت شده بودند که همه آنها هم در این برنامه شرکت کردند.

یوسفیان ملا در پاسخ به این سؤال که بانی و مسبب اصلی جمع کردن این نمایندگان چه کسی است، گفت: بانی این برنامه خود نمایندگان بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره یک نفر نمایندگان را دعوت کرده است،‌اظهار داشت: حدود 10-15 نماینده به صورت خودجوش این کار را انجام دادیم.

کد خبر 169455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز