همشهری آنلاین: قدرت الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم که دارای سابقه نمایندگی در مجالس ششم، هفتم و هشتم است در خصوص میزان موفقیت نظارت بر مجریان در بین این مجالس گفت: در موضوع نظارت، مجلس هشتم به شکل قوی‌تری ظاهر شد.

قدرت الله علیخانی در گفتگو با همشهری آنلاین در حالی بین مجالس ششم تا هشتم، مجلس هشتم را حائز موفقیت بیشتری در امر نظارت بر مجریان دانست که در مجلس ششم همراه با دیگر همفکران اصلاح‌طلبش اکثریت مجلس را در دست داشتند اما در مجلس هشتم عضو اقلیت مجلس بوده است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: در موضوع نظارت، مجلس هشتم به شکل قوی‌تری ظاهر شد و با اینکه در ابتدای دوره خیلی از نمایندگان حامی دولت بودند ولی در نهایت به این نتیجه رسیدند که در مقابل تخلفات دولت بایستند و به وظیفه اصلی خود عمل کنند.

علیخانی مهمترین ویژگی که فرد عهده‌دار ریاست مجلس در دوره آتی مجلس باید داشته باشد را آگاهی، اشراف نسبت به مسائل بین‌الملی و داشتن روحیه تجزیه و تحلیل دانست و با اشاره به سابقه مدیریت علی لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی گفت: سابقه لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی از مولفه‌های موثری بود که در مجلس هشتم تاثیر خود را در مدیریت مجلس گذاشت.

وی اخلاق و برخورد متین با نمایندگان مردم را دیگر ویژگی مهم برای فردی که می‌خواهد عهده‌دار ریاست مجلس باشد برشمرد و گفت: سومین ویژگی که تاثیر زیادی در موفقت مجلس دارد محبوبیت رئیس مجلس در بین اغلب نمایندگان است.

علیخانی در پاسخ به اینکه مدیریت مجلس هشتم چه میزان در محقق شدن نظارت نقش داشت، گفت: بخش اعظم آن به مدیریت مجلس باز می‌گشت.

کد خبر 169795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز