همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس گفت: اگر قائل به این هستیم که مجلس در رأس امور است، این نهاد باید رئیسی داشته باشد که این ویژگی را داشته باشد و باورش این باشد که مجلس در رأس امور است.

 محمدرضا تابش در گفتگو با همشهری آنلاین از « تخصص»، «درک موقعیت کشور و ایران» و «شناخت نیازهای نسل جوان طالب تحول» به عنوان دیگر ویژگی‌های لازم برای رئیس مجلس نهم برشمرد و گفت: بنابراین لازم است رئیس مجلس، مشاورینی از همه طیف‌ها و خصوصاً جوانان داشته باشد. 

وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید مسائل اساسی کشور را تشخیص دهد و دچار خودسانسوری نشود، خاطرنشان کرد: رئیس مجلس باید شجاعت داشته باشد. شجاعت آقای رئیس جمهور در مواردی قابل تحسین است چون در خیلی از قضایا حرف خودش را می‌زند، هر چند ممکن است ما در مواردی این امر را نپسندیم.

تابش با تأکید بر اینکه رئیس مجلس باید انسان شجاعی باشد، گفت: در برخی از مواقع کشور در مخاطره قرار می‌گیرد و فشارهایی وارد می‌شود که فقط مجلس به عنوان قوه‌ای که در رأس امور است می‌تواند، وارد موضوع شود و مسأله را حل کند.

نماینده مردم اردکان در خصوص تفاوت‌های مجالس هفتم و هشتم از جنبه نظارت اظهار داشت: در هر دو بعد نظارت و قانون‌گذاری، مجلس هشتم موفق‌تر بود هر چند این امر صد درصدی و کامل نیست.

کد خبر 169438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز