پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به شدت از سیاست‎های اقتصادی سارکوزی انتقاد کرده است.

sarkozy hollande debate

sarkozy hollande debate

نامزدهای رقیب در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آستانه برگزاری دور دوم این انتخابات در یک مناظره تلویزیونی به جدال لفظی پرداخته‎اند.

فرانسوا اولاند، رقیب سوسیالیست نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه (۱۳ فروردین، ۲ می) در این مناظره تلویزیونی از "اصلاحات ناکارآمد و هزینه بر" سارکوزی انتقاد کرد.

سارکوزی که بر اساس نظرسنجی‌ها نسبت به اولاند از شانس کمتری برخوردار است نیز بر بیان صداقت در این مناظره تاکید کرد. مناظره یادشده تنها مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به شمار می‌رود.

پس از این‌که اولاند، سارکوزی را به دلیل انتصابات جانبدارانه در بخش دولتی مقصر دانست سارکوزی در پاسخ گفت:"این دروغ است، این افترا و تهمت است."

سارکوزی افزود:"آقای اولاند (فکر می‌کنید) وقتی این‌طور بی‌شرمانه دروغ می‌گویید من باید آن را بپذیرم؟"

اولاند نیز در پاسخ، سارکوزی را به جناح بندی مردم فرانسه طی ۵ سال ریاست جمهوری‌اش و همچنین متوسل شدن به بحران جهانی اقتصاد به عنوان بهانه‎ای برای عمل نکردن به وعده‌هایش متهم کرد.

نامزد سوسیالیست انتخابات فرانسه افزود، می‌خواهم "رئیس جمهور عدالت، اتحاد و بهبود بخشی باشم."

سارکوزی نیز به نوبه خود گفت رقیبش درباره ارقام و آمار اقتصادی و سایر مسائل دروغ می‌گوید.

رئیس جمهوری فرانسه افزود:"صحبت درباره متحد کردن مردم خیلی خوب است اما این سخن باید عملی شود. نمونه‎ای که من می‌خواهم از آن تبعیت کنم آلمان است نه اسپانیا یا یونان."

بر اساس این گزارش، اکثر فرانسوی‌ها این مناظره را که به صورت زنده از چند شبکه تلویزیونی پخش می‌شد، مشاهده می‎کردند

کد خبر 168862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز