همشهری آنلاین: رئیس سابق صندوق بین المللی پول طی مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین نیکولای سارکوزی را متهم کرده که برنامه ریزی تمامی اتهامات اخلاقی که سال گذشته به وی وارد شده را به دست داشته است تا از حضورش در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کند.

"دومینیک استراوس کان"، رئیس سابق صندوق بین المللی پول که سال گذشته به اتهام اقدام به تجاوز به مستخدم هتل سوفیتل نیویورک، رسوایی اخلاقی بزرگی به بار آورد و از سمت خود برکنار شد در مصاحبه‌ای جدید با "گاردین" نیکلای سارکوزی را عامل این افتضاح دانسته و او را متهم به برنامه ریزی این رسوایی بزرگ کرده است.

وی اعلام کرده که افراد نزدیک به "نیکلای سارکوزی"، رییس جمهور کنونی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، هدایت این جریانات را به دست داشته‌اند و می‌خواستند تا از حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کنند.

استراوس کان همچنین گفته است که سازمان اطلاعات فرانسه مکالمات تلفنی او را تا چند هفته پیش از افتضاح هتل سوفیتل شنود می‌کرده و مستخدم مذکور را تشویق به شکایت قانونی از او می‌کرده است.

رییس سابق صندوق بین المللی پول این اظهارات را زمانی اعلام کرده است که تنها 9 روز دیگر به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده است؛ انتخاباتی که تا قبل از موضوع هتل سوفیتل، نظرسنجی‌ها در آن نشان می دادند این اقتصاد‌دان مشهور جهانی از شانس‌های موفق و اصلی حزب سوسیالیست فرانسه خواهد بود.

کد خبر 168101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز