همشهری آنلاین: نظرسنجی ها نشان می دهد که نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور نتیجه را به رقیب سوسیالیست خود واگذار می کند و باید از کاخ الیزه اسباب کشی کند.

 نیکلا سارکوزی کاخ الیزه فرانسه را ترک می کند

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، همایش های انتخاباتی فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست CGT و نیکلا سارکوزی نامزد حزب اتحاد به جنبش مردمی UMP برای جلب اعتماد رای دهندگان همچنان ادامه دارد.

بر اساس آخرین نظرسنجی، اولاند در دور دوم انتخابات 53 درصد و سارکوزی 47 درصد آراء را از آنِ خود خواهند کرد.

سارکوزی ضمن متهم کردن اولاند به فرار از مناظره و پنهان شدن در پس پرچم قرمز رنگ حزب سوسیالیست، تاکید کرده است به هیچ عنوان تسلیم رقیب خود نمی شود و قصد ندارد کاخ الیزه را ترک کند.

این در حالیست که افشای مدارکی که نشان می دهد معمر قذافی رئیس جمهور مخلوع لیبی در رقابت های ریاست جمهوری سال 2007 فرانسه به سارکوزی کمک تبلیغاتی کرده است، شانس وی برای پیروزی را کاهش داده است.

نشریه 'مدیا پارت' چاپ پاریس چندی پیش فاش کرد در تبلیغات انتخاباتی سال 2007، سارکوزی با واسطه گری برخی افراد از کمک مالی سرهنگ قذافی برخوردار شده است.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه گذشته برگزار شد و فرانسوا اولاند و نیکلا سارکوزی هر کدام با کسب 5/27 و 26 درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ششم ماه مه (17 اردیبهشت ماه) برگزار می شود.

ادامه بحران اقتصادی در فرانسه، افزایش نرخ تورم، افزایش نرخ بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم از مهمترین علل کاهش محبوبیت سارکوزی در پنج سال گذشته اعلام شده است.

کد خبر 168468
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز