دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب عمومی و همزمان کارکنان شرکت های حمل و نقل عمومی فرانسه در چندین شهر مهم این کشور بویژه در لیل، مشکلات گسترده ای را در اولین روز کاری هفته برای مردم ایجاد کرد.

اعتصاب حمل و نقل شهری در فرانسه را مختل کرد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شماری از اتحادیه های صنفی دریک فراخوان و با درخواست اجرای 'مطالبات حقوقی و صنفی' خود، خواستار برگراری این اعتصاب شده بودند.

این فراخوان سبب شده است تا روز دوشنبه، اختلالات زیادی شدید در شبکه سفرهای درون شهری رخ دهد.

از ماه ها پیش بخش های اجتماعی، خدماتی و اقتصادی فرانسه نیز شاهد برگزاری اعتصاب های فراگیر برای رسیدن به خواسته های خود بوده است.

اعتصاب ها در فرانسه به دلیل مطالبات و خواسته های شغلی هر روز بیشتر می شود و دولت فرانسه نیز به دلیل وجود بحران مالی و کسری شدید بودجه، قادر به انجام مانور بیشتری در زمینه افزایش دستمزد و حقوق مورد انتظار کارکنان و کارمندان بخش های مختلف اقتصادی نیست.

همزمان با ادامه این اعتصاب، اعلام شده است که نمایندگان اعتصاب کنندگان مذاکرات خود را با دولت برای یافتن راه حل آغاز کرده اند.

چند روز پیش نیز شماری ازکارکنان کنترل پروازی ایرفرانس با اعتصابی دو روزه که لغو شماری از پروازها در سراسر فرانسه را سبب شد، هزاران مسافر را سرگردان کردند.

دولت فرانسه نیز برای جلوگیری از گسترش دامنه اعتصابات ناگهانی از جمله در آموزش و پرورش و شبکه های ریلی، قانون 'سرویس حداقلی' را به مورد اجرا گذاشته است.

براساس مفاد این قانون، محدویت هایی برای برگزاری اعتصاب ها و تظاهرات در بخش های خدمات عمومی اعمال می شود و برگزار کنندگان اعتصاب نیز موظف هستند برنامه خود را دستکم دو روز قبل به اطلاع مسوولان برای اتخاذ تدابیر لازم، اعلام کنند.

برخی این قانون را سدی در برابر آزادی برگزاری اعتصاب و مغایر با قوانین می دانند.

کد خبر 166548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز