گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی با رقم 27 هزار کشته و 270 هزار مجروح ، سالیانه شاهد وقوع حادثه‌‏ای مانند بم در کشور هستیم.

سردار اسماعیل احمدی‌‏مقدم، در همایش سراسری پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهان پلیس راه کشور، با تاکید بر لزوم پیش‌‏بینی حوادث توسط راهنمایی و رانندگی، گفت: با تشکیل دفتر مطالعات کاربردی در راهنمایی و رانندگی زمینه پیش‌‏بینی حوادث فراهم شده است.

احمدی‌‏مقدم خاطرنشان کرد: 65 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها و 85 درصد حوادث رانندگی در ساعات روز اتفاق می‌‏افتد، بنابراین باید در این حوزه‌‏ها انرژی بیشتری صرف شود.

به گفته احمدی‌‏مقدم طرح تردد زوج و فردخودروها به آخر عمر خود رسیده است و به نظر می‌‏رسد این طرح دیگر تأثیرات اولیه را ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در 10 سال آینده، تعداد خودروها به 20 میلیون و میزان مصرف سوخت دو برابر خواهد شد که در مقابل آن، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید رشد و توسعه لازم را داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ترافیک در شهرهای بزرگ به ویژه شهر تهران به شرایط بحرانی رسیده است و شهرهای بزرگ از خودرو اشباع شده‌‏اند.

به گفته احمدی‌‏مقدم، تا زمانی که در موضوع ترافیک به بحران نرسیم، مسئولان و مردم نسبت به پذیرش راهکارهای جدید تمکین نخواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر در بحث ترافیک به بن‌‏بست رسیده‌‏ایم و باید برای حل این مشکل، فکر و چاره‌‏ای نو اندیشیده شود.

احمدی‌‏مقدم با اشاره به توجه دولت به حوزه راهنمایی و رانندگی افزود: برای سال آینده اعتبارات ناجا تنها در حوزه راهنمایی و رانندگی افزایش یافته است و در سایر بخش‌‏ها افزایش اعتبار نداشته‌‏ایم.

افزایش40 درصدی توان پلیس راهور در نوروز

 از سوی دیگر رئیس پلیس راهور ناجا با تشریح برنامه‌های نوروزی راهنمایی و رانندگی گفت: توان نیروهای پلیس کشور نوروز امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش می‌یابد.

سردار محمد رویانیان در حاشیه هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران افزود: امسال کنترل خاصی بر روی کامیون‌ها و مسافربرهای عمومی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کشته شدن یکهزار و 700 نفر در نوروز سال گذشته گفت: از 25 اسفند 84 تا 15 فروردین 85 ، روزانه 85 نفر در تصادفات نوروز کشته شدند.

وی با اشاره به افزایش یک میلیون دستگاه خودرو و یک میلیون موتورسیکلت نسبت به سال گذشته پیش‌بینی کرد: تعداد سفرها در نوروز امسال به دلیل مصادف شدن با ایام ربیع‌الاول افزایش یابد.

سردار رویانیان با اشاره به این که در نوروز امسال به طور جدی با سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و نقص فنی خودروها برخورد می‌شود، گفت: عوامل راهنمایی و رانندگی ضمن برخورد محترمانه با این دسته از رانندگان نسبت به تخلف آنها کوتاه نمی‌آیند، چرا که این تخلفات مهمترین عوامل مرگ‌ومیر در نوروز سال 85 بوده است.

کد خبر 16824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز