هفته سی و دوم رقابت‌های لیگ برتر 7،8 اردیبهشت با برگزاری 9دیدار به پایان خواهد رسید که در این میان بیشتر نگاه‌ها به رقابت 3مدعی برای کسب عنوان قهرمانی است.

فوتبال

از طرفی چند تیم هم برای فرار از سقوط می‌جنگند و همین موضوع حساسیت بازی‌ها را به اوج رسانده است.سپاهان که با 2رقیب اصلی‌‌اش اختلاف 3 امتیازی دارد در اصفهان میزبان شاهین بوشهر خواهد بود، استقلال در تهران به مصاف شهرداری تبریز خواهد رفت و تراکتورسازی هم در تبریز مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

سپاهان در حالی امروز مقابل شاهین قرار خواهد گرفت که پیروزی در این بازی زردپوشان اصفهانی را در آستانه سومین قهرمانی پیاپی قرار خواهد داد.شاید خیلی‌ها یک برد آسان را برای سپاهان پیش‌بینی کنند ولی باید این را هم در نظر گرفت که این مسابقه برای شاهین مثل بازی مرگ و زندگی است، آنها با 32 امتیاز در رده شانزدهم قرار دارند و شکست در این بازی احتمال سقوط شاهین به لیگ دسته اول را افزایش خواهد داد.

اگر شاهین از سپاهان امتیاز بگیرد 2‌مدعی دیگر قهرمانی یعنی استقلال و تراکتور را خوشحال خواهد کرد ولی دوام‌آوردن مقابل تیم پر مهره سپاهان کار آسانی نیست.این در حالی است که سپاهان یکی از بهترین خطوط حمله لیگ و شاهین هم یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را دارند.

تیم بحران زده در تبریز

در یکی دیگر از بازی‌های حساس این هفته تراکتور میزبان تیم بحران‌زده پرسپولیس خواهد بود.شاگردان امیر قلعه‌نویی که هفته گذشته فاصله امتیازی خود را با استقلال از بین بردند، امروز به‌دنبال شکست پرسپولیس و چشم انتظار توقف سپاهان و استقلال هستند تا شانس قهرمانی خود را افزایش دهند.تراکتور که در بازی رفت پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست داد این بار در زمین خودش به فکر گرفتن 3امتیاز است و پرسپولیس که در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی گرفته، روز سختی مقابل تیم تبریزی در پیش خواهد داشت.

تراکتورسازی در 5 بازی آخر خود هیچ شکستی نداشته و با 4 برد مقابل سپاهان، سایپا، فولاد، راه‌آهن و یک تساوی برابر فجرسپاسی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.پرسپولیس اما در 5 بازی آخر خود نتایج قابل‌قبولی به دست نیاورده، این تیم فقط الغرافه را در قطر شکست داد و مقابل سپاهان و الغرافه در تهران به تساوی رسید. 2شکست پرسپولیس هم مقابل داماش و سایپا رقم خورد.

نکته مهم در بازی امروز غیبت علی‌کریمی خواهد بود. او که درگذشته با هواداران تراکتورسازی دچار اختلاف شده بود، پرسپولیس را در سفر به تبریز همراهی نکرده است.این در حالی است که کریمی در این مسابقه شرایط همراهی پرسپولیس را داشته است. در ضمن چشمه‌سری پزشک پرسپولیس هم اعلام کرده که کریمی مصدوم نیست و فقط به دلیل مسائل شخصی به تبریز نرفته است.

در فکر جبران

استقلال هم فردا در دومین بازی پیاپی رویارویی با یکی دیگر از قعرنشین‌های لیگ را تجربه خواهد کرد.آبی‌های تهران در حالی مقابل شهرداری تبریز قرار می‌گیرند که هفته قبل 2 امتیاز حساس را مقابل شاهین بوشهر از دست دادند و حالا به فکر جبران هستند. نکته ناامید‌کننده در مورد استقلال بحث‌هایی است که این روزها در مورد تغییر کادر فنی و مدیریت این تیم شنیده می‌شود که این موضوع تمرکز این تیم را به هم ریخته است.با این حال آبی پوشان امیدوارند با پیروزی مقابل شهرداری همچنان برای قهرمانی شانس داشته باشند.مجتبی جباری و حنیف عمران‌زاده هم که در بازی با شاهین مصدوم شدند به این بازی می‌رسند و کادر فنی از این بابت نگرانی‌ای ندارند.

در ضمن آندو تیموریان هم بعد از یک جلسه محرومیت در این بازی به میدان خواهد رفت. بیژن عزیزی سرمربی شهرداری تبریز که هفته گذشته نخستین پیروزی‌‌اش را مقابل صنعت نفت به دست آورد، امیدوار به امتیاز گرفتن از این بازی است تا تیمش را از خطر سقوط نجات دهد.او می‌گوید: «وضعیت شهرداری در جدول به‌گونه‌ای است که فقط باید پیروز شویم.فردا کار سختی داریم اما شهرداری پتانسیل برد را دارد. استقلال با توجه به اینکه هم در آسیا و هم در لیگ برتر مسابقه می‌دهد، فرسوده شده است. در ضمن نمایشی که از استقلال در روزهای اخیر دیدم با بازی این تیم در اواسط فصل خیلی تفاوت دارد و استقلال دیگر آن شادابی لازم را ندارد.»

کد خبر 167865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز