هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ برتر یکشنبه به پایان خواهد رسید و 3 تیم سپاهان، استقلال و تراکتورسازی بازی‌های سرنوشت‌سازی‌ را مقابل حریفان خود در پیش خواهند داشت.

فوتبال

این سه تیم که به‌ترتیب با 58، 59 و 56 امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند، در 4 بازی باقیمانده چشم به توقف و امتیاز از دست دادن یکدیگر دارند و حالا رقابت برای کسب عنوان قهرمانی به حساس‌ترین روزهای خودش رسیده است. نکته جالب توجه در مورد بازی‌های این هفته دوری 3مدعی قهرمانی از خانه است و آنها در زمین حریفان خود روز سختی در پیش خواهند داشت.

تقابل کرانچار و جلالی

خیلی‌ها معتقدند رویارویی با فولاد خوزستان سخت‌ترین بازی سپاهان در 4 هفته آینده است چرا که تیم اصفهانی بعد از این دیدار، در 3بازی پایانی میزبان خواهد بود.سپاهان که در این بازی حساس برونو سزار ستاره برزیلی‌اش را در اختیار ندارد، درصورت باخت یا تساوی شاید صدر جدول را از دست بدهد و این اتفاق برای تیم زلاتکو کرانچار اصلا خوشایند نیست. این مربی در آستانه تقابل با مجید جلالی می‌گوید:« فولاد در هفته‌های گذشته 2 شکست پیاپی را داشت و اکنون به‌دنبال برگشت به روال عادی است بنابراین بازی فوق‌العاده‌ سختی را در اهواز خواهیم داشت.

همه بازی‌ها در لیگ برتر سخت است، به‌طور مثال در بازی‌های آینده ما یک دربی خانگی مقابل ذوب آهن داریم. ما به شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است ذوب آهن تیم همشهری سپاهان مقابل ما کوتاه بیاید یا نیاید، توجهی نداریم و به این چیزها فکر نمی‌کنیم.»جلالی هم در آستانه این بازی می‌گوید: «اینکه فکر کنیم دیدار آسانی با سپاهان داریم، خیال خامی است. آنها از بازیکنان بزرگی بهره می‌برند و ما باید خیلی هوشمندانه و با تدبیر بازی کنیم. امیدواریم بازیکنان تئوری‌هایی که برای آنها تشریح کرده‌ایم را در زمین پیاده کنند.»

تکرار فینال حذفی

استقلال اما به بوشهر خواهد رفت تا فینال جام حذفی در این شهر تکرار شود. آبی‌پوشان تهرانی که در فینال جام حذفی شاهین را در ضربات پنالتی شکست دادند حالا برای قهرمانی در لیگ برتر نیاز مبرمی به شکست دادن این تیم دارند ولی شاهین در زمین خودش تیم دست و‌پا‌بسته‌ای نخواهد بود و برای فرار از سقوط می‌جنگد. استقلال در این بازی تیموریان را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت، در ضمن وحید طالب‌لو دروازه‌بان شاهین بوشهر هم مصدوم شده ولی به احتمال فراوان به این بازی خواهد رسید. پرویز مظلومی در آستانه این بازی نگران خستگی بازیکنانش است.

او می‌گوید: «سپاهان و پرسپولیس 2هفته است که بازی‌هایشان فشرده شده و صدایشان در آمده اما من 3ماه درگیر این مسئله بودم. اعتراض هم بی‌فایده است، تیم‌های دیگر راحت روز بازی خود و ورزشگاه را جابه‌جا می‌کنند ولی ما که از امارات برگشتیم و تقاضا کردیم یک روز بازیمان به تعویق بیفتد قبول نکردند. از سازمان لیگ توقع داریم شرایط 3 تیم آسیایی را بیشتر درک کند. شرایط باید برای همه تیم‌ها مساوی باشد. چرا ما باید 4روز یک بار بازی کنیم اما تراکتور‌سازی 10 روز یک بار، واقعا این چه عدالتی است؟» مظلومی در مورد بازی با شاهین تاکید می‌کند:« آنها در فینال جام حذفی هم ما را اذیت کردند. کار استقلال سخت است ولی امیدوارم بازی خوبی شود و هر تیمی که حقش هست به پیروزی برسد.»

حرکت با چراغ خاموش

تراکتورسازی تبریز هم در شرایطی مقابل راه‌آهن قرار می‌گیرد که در چند روز اخیر حرف و حدیث‌های زیادی در مورد این تیم به‌وجود آمد. امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم توانست با ابتکار همیشگی خود در مسائل بیرون زمین، روز بازی و ورزشگاه این بازی حساس را تغییر دهد و حالا این دو تیم در استادیوم تختی تهران مقابل هم قرار خواهند گرفت. در حال حاضر خیلی‌ها فقط سپاهان و استقلال را مدعی جدی قهرمانی می‌دانند و این در حالی است که تراکتور 3 امتیاز بیشتر با صدر جدول فاصله ندارد. این تیم با چراغ خاموش حرکت می‌کند و قلعه نویی هم به‌دنبال رسیدن به یک رکورد بی‌نظیر است. اگر او با تراکتور قهرمان ایران شود، تنها مربی در تاریخ لیگ برتر خواهد بود که 4 سال پشت سر هم قهرمان شده است. البته تراکتور امروز کار آسانی در پیش ندارد چرا که راه‌آهن هم در این هفته‌ها اوج گرفته است.

کد خبر 167271
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز