استقلال 30فرودین برای جبران ناکامی آخرین مسابقه از گروه A لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الجزیره امارات، صدرنشین گروه می‌رود.

ورزش  فوتبال

 مردان پرویز مظلومی در مسابقه رفت در ورزشگاه آزادی مقابل الجزیره شکست خوردند و امشب در ورزشگاه محمدبن‌زاید ابوظبی مسابقه برگشت را برگزار می‌کنند. این مسابقه البته نسبت به بازی رفت تفاوت‌هایی دارد و یکی از این تفاوت‌ها حساسیت ویژه بازی برگشت است.

هفته‌ گذشته فدراسیون فوتبال امارات به‌دلیل مسائل سیاسی از برگزاری مسابقه دوستانه برابر ایران انصراف داد و همین موضوع بین 2‌فدراسیون تنش به‌وجود آورد؛ طوری که علی کفاشیان گفت که اگر اماراتی‌ها هم بخواهند دیگر با تیم ملی این کشور بازی نخواهیم کرد. از قضا در لیگ قهرمانان آسیا الجزیره امارات حریف استقلال است و امشب خیلی‌ها انتظار پیروزی نماینده ایران را می‌کشند و این مسابقه را حیثیتی می‌خوانند.

پرویز مظلومی درباره بازی با الجزیره می‌گوید: «بازی بسیار سختی است و نقش مهمی در صعود ما دارد. الجزیره تیم بسیار خوبی است و همیشه رقیب قدرتمندی بوده است. در دیدارهای قبلی 3 بازی مساوی شده و در 2 دیدار هم شکست خورده‌ایم. اما در این بازی پیروز می‌شویم و آمار را عوض می‌‌کنیم.»

سرمربی استقلال درباره مسابقه رفت که منجر به شکست این تیم شد، تاکید می‌کند: «در تهران شانس با آنها یار بود که توانستند پیروز شوند. در آن دیدار توپ‌های ما گل نشد. در حال حاضر تیم الجزیره را کاملا می‌شناسیم. الجزیره نقاط ضعف زیادی دارد، ولی ما نتوانستیم در تهران از آنها استفاده کنیم. سعی می‌‌کنیم که اینجا از نقاط ضعفشان استفاده کنیم، آنها به‌خصوص در خط حمله و هافبک بازیکنان خوبی دارند.»

البته در مورد شکست در مسابقه رفت نظرات مختلفی از سوی استقلالی‌ها بیان می‌شود. مهدی امیرآبادی، بازیکن این تیم معتقد است: «تفاوت این بازی با دیداری که در تهران برگزار کردیم، این است که امشب با منطق بازی خواهیم کرد. در تهران احساسی بازی کردیم و گل بدی دریافت کردیم اما در این بازی با منطق کار خواهیم کرد. ما ایرانی هستیم و غرور ایرانی داریم، از همین رو با همت بازیکنان پیروز می‌شویم و رکورد موجود را می‌شکنیم و نخستین پیروزی را در خاک امارات برابر الجزیره کسب می‌‌کنیم.»

آتیلا حجازی، مربی استقلال اما عنوان می‌کند: «بازی سخت و حساسی است و اگر مثل بازی رفت باشیم شک نکنید که می‌توانیم الجزیره را شکست دهیم. بعد از بازی رفت خیلی‌ها گفتند که ما بد بازی کردیم ولی این‌طور نبود و ما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم.» استقلال که در بازی رفت 2 هافبک ملی‌پوش خود را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، امشب از آنها می‌تواند استفاده کند. آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری مطمئنا می‌توانند با افزایش قدرت خط هافبک به موفقیت استقلال کمک کنند. سرمربی استقلال اضافه می‌کند:

«امشب تیموریان و جباری بازی می‌کنند و تفاوت دیگر این بازی با دیداری که در تهران برگزار شد، این است که در تهران فشار تماشاگران باعث شد بازی‌ای که می‌خواستیم را ارائه ندهیم. در آن بازی 12‌موقعیت داشتیم که تنها یک موقعیت‌مان به گل تبدیل شد و تاکتیک الجزیره هم ضد‌حمله بود که از 3 فرصت 2 گل به ثمر رساند و گل سوم را روی اشتباه خودمان زدند.» الجزیره در حال حاضر با 9 امتیاز در صدر جدول حضور دارد و استقلال با 4 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

اگر استقلال بتواند این مسابقه را ببرد، تنها می‌تواند با کاهش اختلاف امتیاز، به بازی‌ 2‌هفته دیگر فکر کند. البته امروز الریان 3 امتیازی به مصاف نسف قارشی می‌رود و اگر استقلال نتواند امتیاز لازم را کسب کند، ممکن است رده دوم جدول را هم از دست بدهد. مظلومی می‌گوید: «ما امشب پیروز می‌شویم، اما اگر هم شکست بخوریم، 6 امتیاز دیگر باقی می‌ماند که به ادامه صعود ما را امیدوار می‌کند. البته استقلال نشان داده است که خارج از خانه بهتر نتیجه‌ می‌گیرد و شکست الریان نیز گواه این موضوع است.»این چهارمین مسابقه استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیاست و این تیم در ساعت20:15 امشب میهمان الجزیره است.

کد خبر 166773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز