گروه اجتماعی: واگذاری سبد غذایی به کارکنان و بازنشستگان دولت از هفته آینده آغاز می‌شود.

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، با اعلام این خبر گفت: هریک از کارکنان و یا بازنشستگان دولت که کمتر از 400 هزار تومان در ماه حقوق می‌گیرند از این سبد غذایی بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: تمامی کارکنان دولت اعم از رسمی، قراردادی، کار معین و پیمانی از این مزایا بهره‌مند خواهند شد.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با تأکید بر این‌که این اقدام در راستای هدفمند کردن یارانه‌هاست، گفت: در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها امسال سعی شده تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به تحت پوشش قرار دادن گروه‌هایی با درآمد پائین‌تر داشته باشیم  که واگذاری سبد غذایی به کارکنان دولت نیز یکی از این اقدامات است.

مصری با اشاره به این‌که سبد غذایی به میزان 30 هزار تومان به کارکنان دولت واگذار می‌شود این اقدام را در راستای اجرای ماده 160 قانون بودجه کل کشور عنوان کرد.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی افزود: برای اجرای این کار از تمامی استانداری‌های سراسر کشور درخواست کرده‌ایم که فهرستی از افراد دارای شرایط را تهیه و نسبت به تهیه و توزیع این سبد اقدام کنند.

به اعتقاد وزیر رفاه و تأمین اجتماعی اجرای این طرح به‌صورت استانی مانع از صرف زمان خواهد بود و این کار با سرعت مناسب‌تری انجام خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های سال آینده وزارتخانه متبوعش گفت: برای سال آینده برنامه‌های مختلف و متنوعی در نظر گرفته‌ایم که بنا به مصوبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرای برنامه‌هایمان را اولویت‌بندی خواهیم کرد.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی تأکید کرد که اولویت وزارت رفاه در اجرای برنامه برای سال آینده اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سال‌های گذشته است.

مصری با اشاره به رقم 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: این بودجه برای انجام و اجرای 7 قانون از جمله اجرای قانون جامع معلولین، اجرای طرح فقرزدایی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فقرزدایی  و کنترل و پیشگیری از سوءتغذیه در اختیار وزارت رفاه قرار می‌گیرد.

توزیع سهام عدالت بازنشستگان طی 3 ماه آینده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع سهام عدالت بازنشستگان و کارگران طی 3 ماه آینده آغاز خواهد شد.

موسی‌الرضا ثروتی به خبرگزاری مهر گفت: توزیع سهام عدالت در بین 5 دهک پایین جامعه و در راستای رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند مؤثر خواهد بود و می‌توان آن را حرکت جدی دولت در راستای کاهش شکاف بین فقیر و غنی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهام عدالت در میان افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توزیع شده است. همچنین رزمندگانی که سابقه 6 ماه حضور در جبهه را دارند، سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

کد خبر 16744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز