شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: خوشنویسی معاصر دوره پویایی را پیش رو دارد و شاهد تولد دوباره هنر خوشنویسی هستیم.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین امیر احمد فلسفی؛ هنرمند خوشنویس با بیان این مطلب گفت: خوشنویسان ایران در طول این سال‌ها ارتباط مناسبی را با هنرمندان دیگر کشورها برقرار کرده‌اند و از سوی دیگر خریداری آثار خوشنویسی انگیزه هنرمندان را در ارتقای کیفی این هنر تقویت کرده است.

فلسفی با اظهار امیدواری نسبت به آینده درخشان خوشنویسی گفت: بخش مهم خوشنویسی ما در گذشته اتفاق افتاده و دوره‌های درخشان گذشته بستر مناسبی برای خوشنویسی امروز است.

بنابراین باید با احترام به گذشتگان اما به دور از تقلید در جست و جوی شیوه‌های نوین خوشنویسی در دوره معاصر بود.

وی درباره دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی افزود: دوسالانه خوشنویسی برای تولید اثر ایجاد انگیزه در هنرمندان می‌کند و ارزیابی آثار در این رویداد با رقابت سالم نتایج مثبتی را به دنبال دارد.

فلسفی کیفیت برگزاری دوسالانه خوشنویسی را موجب تقویت انگیزه هنرمندان برای حضور جدی در این رویداد خواند.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشیخط در بخش مسابقه و نمایشگاهی 23 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری انجمن خوشنویسان ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و موسسه فرهنگی اکو در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه (شامل آثار استادان و شرکت کنندگان ) برگزار می‌شود.

کد خبر 167174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز