چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران تأثیر مثبتی در جریان هنر خوشنویسی دارد و زمینه مناسبی برای رقابت فراهم می‌کند.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد سلحشور هنرمند خوشنویس و رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: دوسالانه خوشنویسی رویداد مهمی برای هنرمندان خوشنویسی است که در یک رقابت مناسب می‌توانند ضعف و قوت خود را شناسایی کنند و این رویداد به تعالی هنر خوشنویسی کمک می‌کند.

سلحشور در ادامه درباره موضوع شدن دوسالانه گفت: موضوعی شدن دوسالانه می‌تواند داوری آثار را به لحاظ تکنیک و خلاقیت تسهیل کند.

سلحشور با تأکید بر پویایی هنر خوشنویسی افزود: ضرورت دارد که هنرمندان خوشنویس همیشه در حال حرکت و پویایی باشند و از جریان‌های نو آگاه باشند.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشیخط در بخش مسابقه و نمایشگاهی 23 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

تاکنون 700 اثر از 545 هنرمند به بخش مسابقه و بخش نمایشگاه دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران رسیده است.

در بخش مسابقه 260 اثر نستعلیق، 95 اثر شکسته نستعلیق، 33 اثر نسخ و 32 اثر ثلث است و در بخش نمایشگاهی (غیر رقابتی ) 162 اثر نستعلیق، 58 اثر شکسته نستعلیق، 34 اثر نقاشیخط، 9 اثر نسخ و 8 اثر ثلث به دبیرخانه دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی رسیده است.

دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری انجمن خوشنویسان ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و موسسه فرهنگی اکو در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه (شامل آثار استادان و شرکت‌کنندگان ) برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به بخش نمایشگاهی دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران تا پایان فروردین‌ماه جاری است و هنرمندان می‌توانند آثار خود را برای این دوسالانه ارسال کنند و یا به سایت www.bici.ir مراجعه کنند.

 

کد خبر 166885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز