همشهری آنلاین: میلیون‌ها مصری روز در حمایت از اهداف انقلاب مصر در میدان "التحریر" قاهره تظاهرات و بر ضرورت تحقق اهداف انقلاب تاکید کردند.

تظاهرات میلیونی مردم مصر در حمایت از اهداف انقلاب

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، در پاسخ به دعوت تمام گروه‌ها سیاسی، میلیون‌ها مصری روز جمعه در میدان "التحریر" قاهره تحت عنوان «تعین سرنوشت» بار دیگر تظاهرات کردند.بر اساس این گزارش، در میان تظاهرات کنندگان یک توافق درباره سر دادن شعارهای این روز وجود داشت که همگی بر ضرورت تحقق اهداف انقلاب و تسریع در تحویل قدرت به انقلابیون تاکید داشت.

این درحالی است که بسیاری از نامزدهای انتخاب شده از سوی گروه‌های سیاسی مصر برای تصدی پست ریاست‌جمهوری، رد شده‌اند که در میان آنها "خیرت شاطر" نامزد اخوان المسلمون، "حازم ابواسماعیل" نامزد جریان سلفی، "ایمن نور" رهبر حزب الغد و "عمر سلیمان" رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم مبارک از جمله آنها بودند.

در تظاهرات روز جمعه میدان التحریر، طرفداران این نامزدها نیز وجود داشتند.

تظاهرات روز جمعه مردم مصر در قاهره، اسم‌های متعددی داشت که از جمله آنها «تسلیم قدرت»، «حمایت از انقلاب» و «اتحاد میان تمام گروه‌های سیاسی و انقلابی» بود.

کمیته‌های مردمی مختلف نیز در ورودی‌های مختلف میدان التحریر و اطراف آن مستقر بودند تا مانع نفوز احتمالی عناصر مشکل‌ساز و در نتیجه ایجاد هرج و مرج در این تظاهرات میلیونی شوند.

"الیوم السابع" مصر نیز نوشت: روز جمعه هزاران نفر از اعضای جماعت اخوان المسلمون از استان‌های مختلف مصر در میدان التحریر قاهره حاضر شدند.

اخوان المسلمون با هدف تغییر بند 28 قانون اساسی، اجرایی کردن قانون عزل سیاسی تمامی دست‌نشانده‌های رژیم سابق مصر برای برگزاری این تظاهرات، قصاص عاملان شهادت انقلابیون و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر آن فراخوان داده بود.

اعضای جماعت اخوان المسلمون مصر امروز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «دور کردن برخی [نامزدها] از ریاست جمهوری برای مبارزه با قانون خداست..شاطری ها ..حازمی‌ها..یک دست هستند..نه به نامزدی بقایای رژیم [مبارک].. نه به حاکمیت نظامی برای حمایت از انقلاب ..سلیمان، شفیق و موسی...ما برای اسرائیل خیر می‌آوریم (تبریک به اسرائیل)».

برخی از تظاهرات کنندگان نیز پلاکاردی در دست داشتند که روی آنها عکس اعضای کمیته عالی انتخابات ریاست‌جمهوری وجود داشت و زیر آنها نوشته شده بود:« تقلب حتمی است..کمیته مبارک بر شورای نظامی حاکم است نه قانون».

انقلابیون همچنین شعار می‌دادند:« ای شفیق به موسی بگو قاهرة اینگونه، حکومت نمی شود... ای رسانه حقیقت را بیان کنید..دیگر بازمانده ای رژیم سابق نمی خواهیم..انقلاب ما انقلابی ربانی ست...نه به بقایای رژیم سابق.»

تعدادی از زنان جماعت اخوان المسلمون نیز با در دست داشتن پرچمها و پلاکارهای متعدد در این تظاهرات شرکت کردند. بر روی این پلاکاردها نوشته شده بود: «محمد المرسی رئیس جمهور مصر است..نهضت خواست مردم است...لااله الا الله محمد رسول الله.

کد خبر 167052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز