دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با آغاز تبلیغات 21 روزه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر از روز دوشنبه کمیته عالی انتخابات مصر نسبت به زیرپا گذاشتن قوانین این تبلیغات هشدار داد.

آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مصر

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی ایلاف، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر به تمام نامزدهای این انتخابات هشدار داد که از قوانین مربوط به روند تبلیغات عدول نکنند و به این قوانین پایبند باشند.

این کمیته همچنین اعلام کرد، تمام کسانی که قوانین مذکور را زیر پا بگذارند با محکومیت‌های تعیین شده مجازات می‌شوند، این محکومیت‌ها می‌تواند نامزدها، هواداران آنها و یا رسانه‌های جمعی را در بر بگیرد.

وزارت اطلاع‌رسانی مصر نیز اعلام کرد که آمادگی پوشش دادن روند انتخابات را از طریق شبکه تلویزیونی دارد.

قرار است تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مصر از روز دوشنبه تا 48 ساعت قبل از آغاز این انتخابات در 23 و 24 مه ادامه داشته باشد.

براساس قوانین اعلام شده رسانه‌های جمعی نمی‌توانند نظرسنجی‌هایی در خصوص محبوبیت نامزدها در صورت مشخص نبودن منابع این نظرسنجی‌ها و حامیان آنها منتشر کنند.

همچنین نامزدها نمی‌توانند از وسایل نقلیه عمومی و یا ساختمان‌های عمومی و مساجد برای تبلیغات خود استفاده کنند اما می‌توانند از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برای ارائه برنامه‌های انتخاباتی‌شان استفاده کنند.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر، 13 نامزد از جمله احمد شفیق آخرین نخست وزیر دوره حسنی مبارک، عمرو موسی، دبیرکل سابق اتحادیه عرب و محمد مرسی، نامزد اخوان المسلمین صلاحیت مشارکت در انتخابات را دارند.

کد خبر 168443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز