همشهری‌آنلاین: روسیه خواستاراعزام ناظران بین‌المللی به سوریه در اسرع وقت می‌باشد. این مطلب را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در واشنگتن اظهار داشت. لاوروف نماینده مسکو در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه هشت است.

به گزارش ریا نووستی، وزیر امور خارجه روسیه گفت: این بخشی از طرح کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب است.

وی خاطرنشان کرد در جریان نشست گروه چهارجانبه میانجیان بین المللی حل و فصل مساله خاورنزدیک با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد کفتگو کرده و این نکته را که ناظران به سوریه باید به چه شکل و به چه تعدادی برای "منتفی کردن تحریکات" به سوریه اعزام شوند، با وی مورد بحث قرارداده است.

یادآور می‌شود طرح عنان برای رفع بحران سوریه اجرای تعدادی از تعهدات از سوی دولت و اپوزیسیون سوریه از جمله قطع خشونت مسلحانه تحت کنترل مکانیزم ویژه سازمان ملل، کمک رسانی بشر دوستانه به آسیب دیدگان و بکار انداختن مکانیزم گفتگوی جامع میان نیروهای سوری را در نظرمی گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز 21 مارس به اتفاق آرا از طرح کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب حمایت کرده و در این رابطه بیانیه رییس شورای امنیت صادر شد.

کد خبر 165964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز