پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آرامش اوضاع در سراسر سوریه، کشته و زخمی شدن پنج نفر قبل از موعد آتش بس، حمایت گاتیلوف از تلاش‌های دمشق و ادعاهای یک مقام صهیونیست علیه سوریه از آخرین اخبار مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم، گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: حکومت سوریه از ساعت شش دوازدهم ماه جاری آتش بس را رعایت کرده و هم اکنون توپ در زمین مخالفان سوری است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت آتش بس در موعد مقرر در چارچوب طرح کوفی عنان نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برای حل بحران این کشور است.

این در حالی است که اوضاع در سوریه پس از آتش بس در ساعت شش امروز کاملا آرام است و خبرنگاران و منابع حقوق بشری اوضاع در سراسر این کشور را آرام توصیف کردند.

از سوی دیگر شاهدان عینی اعلام کردند: ساعاتی قبل از موعد آتش بس در سوریه انفجار خودرویی در منطقه جرمانا در جنوب پایتخت سوریه موجب کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

این شاهدان بیان کردند: خودروی مذکور در خیابان الروضه در نزدیکی میدان السیوف در جرمانا و در ساعت یک صبح منفجر شد.

از سوی دیگر سیلوان شالوم معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نظام سوریه به سبب حمایتهای روسیه، چین و جامعه جهانی توانسته پابرجا بماند.

وی مدعی شد: این موضوع نیازمندهای گام‌های جدید مشابه آنچه درباره ایران صورت گرفته یعنی اعمال تحریم‌های شدید علیه دمشق است.

این مقام صهیونیست درباره به کارگیری گزینه نظامی علیه سوریه گفت: آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و بعید است اقدامی در این راستا انجام دهد.

این در حالی است که برهان غلیون رئیس آنچه شورای ملی سوریه خوانده می شود گفت: در صورتی که طرح کوفی عنان شکست بخورد پکن و مسکو چاره ای جز تصویب قطعنامه ضد نظام سوریه ندارند و این در واقع آخرین فرصت است.

کد خبر 165943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز