مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه شهری : میزگرد اعضای شورای سیاستگذاری کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر در کافه‌خبر پایگاه خبرآنلاین برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری «کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر»، در این نشست دکتر مهدی حجت، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر ناصر نوروززاده چگینی استاد مدعو دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدرضا رحیم‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی، حضور داشتند.

در این میزگرد که در حضور خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها برگزار شد، وضعیت کنونی معماری کشور و جایگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر در جریان معماری ایران به بحث گذاشته شد. دکتر مهدی حجت در این میزگرد، تلاش رسانه‌ای برای استعلای معماری کشور را ستود و گفت: حرکت‌هایی چون کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر یک ضرورت فوق‌العاده مهم برای نجات معماری کشورمان از بیراهه‌ای که دچارش شده، است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت معماری ایران تاکید کرد: تقریبا هر کتاب معماری عمومی که در جهان درباره معماری جهان نوشته شده است، ناگزیر به معماری ایران مراجعه می‌کند و از افتخارات معماران گذشته ایران سخن می‌گوید. دکتر حجت تلاش برای رسیدن به راهکار عملی را ضروری دانست و تاکید کرد:

در شرایط کنونی که کشور نیاز دارد بناهای گوناگون و تاسیسات مختلف ساختمانی را با سرعت ایجاد کند و این ادعا را هم دارد که انقلاب اسلامی یک نوع رنسانس فرهنگی است، ‌احتیاج داریم که بدانیم چه می‌کنیم.عضو شورای سیاستگذاری کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر تاکید کرد: معماری از جنس حضور است و باید آن را لمس کرد.

کد خبر 165922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز