همشهری آنلاین: در حالی که بحث استیضاح وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی از سوی مجلس بدلیل انتصاب سعید مرتضوی برای ریاست سازمان تامین اجتماعی مطرح است، رئیس کانون بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی گفت: دولت بدهی 35 هزار میلیارد تومانی خود به صندوق تأمین اجتماعی را در قالب سهام شرکت‌ها و بانک‌ها پرداخت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، دولت در حالی امروز بدهی‌های خود به تامین اجتماعی را در قالب سهام شرکت‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها پرداخت کرد که هم اکنون بحث انتصاب جنجال برانگیز رئیس این سازمان یعنی سعید مرتضوی هنوز در صحن علنی مجلس داغ است و نمایندگان مجلس در نظر دارند شیخ الاسلامی، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی را به همین دلیل استیضاح کنند.

صبح امروز ، علی‌اکبر خبازها با اعلام پرداخت بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی به فارس گفت: بدهی 35 هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تأمین اجتماعی در قالب سهام شرکت‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سال 89 بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی 25 هزار میلیارد تومان بود که در سال 90 به 35 میلیارد تومان رسید به همین دلیل دولت بدهی خود به تأمین اجتماعی را تا سال 90 تسویه کرد.

رئیس کانون بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی افزود: از همین امروز بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

پیش از این هم مرتضوی اعلام کرده بود تا دو هفته همه بدهی های تامین اجتماعی را تسویه می کند. این درحالی است که حداقل همه مدیران تامین اجتماعی در 8 سال گذشته توان گرفتن بدهی هایشان از دولت را نداشتند و البته اختلافات مالی چند 100 میلیارد تومانی با وزارت بهداشت و مراکز درمانی مختلف داشتند.

پرداخت بدهی 35 میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی در حالی صورت می گیرد که بحث استیضاح وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی طی فردا یا یکشنبه هفته‌ آینده انجام خواهد شد. این بدهی که مدت‌ها بحث آن مطرح است به یک باره از سوی دولت و پس از انتصاب سعید مرتضوی که انتقادهای نمایندگان مجلس و والدین قربانیان کهریزک را موجب شده است پرداخت شد!

کد خبر 165696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز