همشهری آنلاین: علی اکبر صالحی گفت: اگر مسئولان بتوانند منیت خود را کنار گذاشته و خواسته های مردم و رضای خداوند را جلوتر از خواسته های شخصی خود در نظر بگیرند، در آن زمان مشکلی برای مقابله با تحریم های دشمنان و حمایت از تولید و سرمایه ملی نخواهیم داشت.

وزیر امور خارجه در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم هماهنگی، همدلی و انسجام مسئولان به ویژه دولت و مجلس برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: راهکار اصلی تحقق شعار سال 91 انسجام و وحدت مسئولان است. مقام معظم رهبری هم بارها و به ویژه در صحبتهای اخیرشان بروی همدلی، وحدت، انسجام و هماهنگی مسئولان به ویژه مجلس و دولت با یکدیگرتاکید کرده اند.

وی افزود: مسئولان و به ویژه دولت و مجلس اگر در جهت منافع ملی و مصلحت کشور حرکت کنند و منافع شخصی خود را مقدم بر منافع ملی ندانند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و می توان به تحقق کامل حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی و مقابله با تحریم های دشمنان امیدوار بود.

صالحی در ادامه تاکید کرد: اگر مسئولان بتوانند منیت خود را کنار گذاشته و خواسته های مردم و رضای خداوند را جلوتر از خواسته های شخصی خود در نظر بگیرند، در آن زمان مشکلی برای مقابله با تحریم های دشمنان و حمایت از تولید و سرمایه ملی نخواهیم داشت.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: مشکلات زمانی پیش خواهد آمد که برخی از مسئولان بخواهند یک رقابت غیر منطقی را با یکدیگر داشته باشند. خوشبختانه مردم آگاه و هوشیار هستند و تمام مسائل را دقیق رصد می کنند و اگر فردی و شخصیتی درباره موضوعی اظهار نظر کند، می دانند با چه نیت و هدفی این مطلب بیان شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این مسئله که مسئولان باید جانب احتیاط را در موضعگیری خود رعایت کنند، افزود: مسئولان باید آگاه باشند که موضعگیری های آنها موجب تشویش اذهان عمومی نشود زیرا مردم هر قدر در مسئولان کشور انسجام، وحدت و همدلی را مشاهده کنند، با آرامش بیشتری در اداره کشور مشارکت خواهند کرد و هر چه اختلاف بین مسئولان بیشتر باشد، موجب تشویق اذهان عمومی می شود.

صالحی اظهار داشت: همان طور که امام راحل فرمودند؛ ما خادمان مردم هستیم و خادم باید کاری کند که ولی نعمت او راضی باشد نه این که با ایجاد اختلاف مردم را در اضطراب قرار دهیم.

کد خبر 165174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز