همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: درباره طراحی رسانه‌های صهیونیستی برای نسبت دادن انفجارهای اخیر در گرجستان، هند و تایلند به کشورمان باید گفت که رژیمی که به تروریسم مشروعیت می‌دهد حالا مدعی است که کشوری که تمام وجودش، اساس و بنیادش بر اساس اخلاقیات و شرافتمندی است، دست به اقدامات اینگونه‌ای زده است و این توطئه‌ای برای تخریب روابط ایران با کشورهای دوست است.

به گزارش همشهری آنلاین، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای نیکاراگوئه‌ای خود در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس مبنی بر اینکه بلند پروازی‌های هسته‌ای ایران خاورمیانه را به سمت جنگ سرد می‌برد، این صحبت‌ها را در چارچوب اهداف تبلیغاتی مسئولان غربی جای داد.

مهم‌ترین محورهای مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس مطبوعاتی به نقل از فارس و مهر بدین شرح است:

این اظهارات از طرف برخی مسئولان غربی با هدف تبلیغاتی و ایجاد فضای تند رسانه‌ای انجام می‌شود و آنها فکر می‌کنند با این اظهارات نگرانی ایجاد خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران با عزت و اقتدار رو به جلو حرکت می‌کند و نگران این موضع‌گیری‌ها و اظهارات نیست.

ایران تردیدی در ادامه فعالیت‌های صلح جویانه هسته‌ای خود ندارد.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس حاکی از تناقض است چون از طرفی از نامه ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا استقبال شده است و از طرف دیگر چنین صحبت‌هایی می‌کنند.

مسئولان غربی یاد نگرفته‌اند با عقلانیت و حکمت از روش‌های انسانی استفاده کنند و همچنان مانند کولونیالیست‌ها به شیوه استکباری با قضیه روبرو می‌شوند در حالیکه به زودی خواهند فهمید که ملت‌های مستقل توجهی به اظهارات آنها ندارند.

به دنبال مکانیسمی برای برون رفت از موضوع هسته‌ای هستیم تا شاهد وضعیت برد - برد برای طرفین باشیم.

وضعیت طرف مقابل را درک می‌کنیم آنها می‌خواهند آبرومندانه از این وضعیت خارج شوند ما آمادگی داریم زمینه خروج آبرومندانه آنها فراهم شود.

ما با حسن نیت به نشست 1+5 می‌رویم و امیدواریم طرف مقابل نیز حسن نیت متقابل نشان دهد.

خانم اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 2 ماه پیش در حاشیه اجلاس بن از داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه درباره آمادگی ترکیه برای میزبانی این نشست سؤال کرد که وزیر خارجه ترکیه آمادگی کشورش را اعلام کرد و ما نیز این آمادگی را به آقای جلیلی اعلام کردیم.

آقای جلیلی در نامه اخیر به خانم اشتون عنوان کرده که منتظر پاسخ طرف مقابل برای اعلام زمان این نشست در اسرع وقت هستیم و علی‌القائده مکان استانبول خواهد بود.

درباره طراحی رسانه‌های صهیونیستی برای نسبت دادن انفجارهای اخیر در گرجستان، هند و تایلند به کشورمان باید گفت که رژیمی که به تروریسم مشروعیت می‌دهد حالا مدعی است که کشوری که تمام وجودش، اساس و بنیادش بر اساس اخلاقیات و شرافتمندی است، دست به اقدامات اینگونه‌ای زده است، آن هم در کشوری مثل هند که ما بهترین روابط را با آن داریم.

معلوم است اینها توطئه‌هایی است که اندیشیده‌اند که به روابط ما با کشورهای دوست خدشه وارد کنند.

وقتی که اسرائیلی‌ها 5 نفر از عزیزان ما در عرصه هسته‌ای را شهید کردند، شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل هیچ واکنشی نشان ندادند اما در ارتباط با سناریوی واهی ترور سفیر عربستان یک دفعه مجمع عمومی قطعنامه صادر کرد، این را چگونه می‌توان توجیه کرد؟

جنبش وال استریت ناشی از تناقضات رفتار حکومت‌های غربی است.

کد خبر 161016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز