همشهری‌آنلاین: وزیر امورخارجه با بیان اینکه مذاکرات 1+5 در آینده نه چندان دور برگزار می‌شود گفت: هنوز زمان مشخصی تعیین نشده است و آقای جلیلی در حال رایزنی برای تعیین زمان مذاکره هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهمترین اظهارات علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم یادبود شهدای صنعت هسته‌ای در جدول زیر آمده است: 

1 نامه و پیام باراک اوباما به ایران دربرگیرنده موضوع جدیدی نیست. در این نامه فقط در ارتباط با برخی از مسایل صحبت شده است ضمن آنکه در گذشته نیز شاهد ارسال چنین نامه‌هایی بوده ایم. ضمنا در گذشته این پیام ها فرستاده می‌شد. البته در این پیام در ارتباط با برخی از مسایل صحبت شده است.
2 ایران به عنوان کشوری که متعهد به تعهدات بین‌المللی است همواره اعلام کرده که لنگرگاه ثبات در منطقه و جهان است و بیش از هر کشور دیگری به دنبال تامین امنیت خلیج فارس است.
3 امنیت خلیج فارس امنیت جمعی است و کسی حق ندارد خارج از این منطقه تشخیص دهد که چه کشوری می‌تواند از منابع خلیج فارس استفاده کند و حق استفاده از این منابع را نداشته باشد.
4 ایران به همان میزان که به تعهدات بین‌المللی پایبند است از حقوق ملت نیز دفاع خواهد کرد و هیچگاه اجازه نخواهیم داد به حقوق ملت خدشه‌ای وارد شود.
5 آقای جلیلی در نامه‌ای به خانم اشتون آمادگی ایران را برای مذاکره با گروه 1+5 اعلام کرده بود. ما همواره آماده مذاکره هستیم اما ‌آنها در بعضی از مواقع شرایطی را مطرح می‌کنند. در آینده نه چندان دور این مذاکرات برگزار خواهد شد البته هنوز زمان مشخصی تعیین نشده و جلیلی در حال رایزنی برای تعیین زمان مذاکره است.
6 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق اساسنامه خود حق ندارد اطلاعات مربوط به کشورهای عضو را در اختیار دیگران قرار دهد اما متاسفانه آژانس نسبت به این امر درست عمل نکرده است.
7 آقای آمانو عذرخواهی کردند اما این عذرخواهی فایده‌ای ندارد باید اقدام جدی در آژانس صورت گیرد.

 

کد خبر 157550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز