همشهری آنلاین: سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) اعلام کرد لاشه کشتی غرق شده تایتانیک که از حدود یکصد سال پیش در اعماق اقیانوس اطلس قرار گرفته است از این ماه در فهرست آثار حفاظت شده این سازمان قرار خواهد گرفت.

titanic

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این کشتی مسافربری انگلیسی در آب‌های بین‌المللی غرق شد و لذا تحت حفاظت هیچ یک از کشورهای جهان قرار نمی‌گیرد ولی بعد از یکصد سال بقایای این کشتی جزو مفاد کنوانسیون حفاظت از میراث فرهنگی زیرآب مصوب سال 2009 سازمان ملل قرار گرفت.

یونسکو در بیانیه‌ای از مقر این سازمان در پاریس اعلام کرد‌: از این به بعد، کشورهای عضو کنوانسیون می‌توانند تخریب، سرقت و یا فروش اشیای پیدا شده در محل قرار گرفتن لاشه این کشتی را ممنوع کنند.

در این بیانیه آمده است‌: کشورهای عضو این کنوانسیون می‌توانند در حیطه اختیارات خود اقداماتی را برای حفاظت از بقایای کشتی و اطمینان از اینکه بقایای انسانی بر روی این کشتی مورد تعرض قرار نمی‌گیرد، انجام دهند.

more  آخرین مسافر تایتانیک درگذشت

کشتی تایتانیک در اولین سفر خود در عرض اقیانوس اطلس در تاریخ چهارده آوریل 1912 با قطعه یخی بزرگ برخورد کرد و پس از غرق شدن در عمق چهار هزار متری اقیانوس جای گرفت. در این حادثه 1514 مسافر این کشتی کشته شدند

کد خبر 165006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز