چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

استقلال در روزی که می‌توانست الجزیره را شکست دهد و به صدر گروه A لیگ قهرمانان آسیا برسد، در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم اماراتی شد.

ورزش فوتبال

استقلال که این تورنمنت را با پیروزی ارزشمند در زمین الریان شروع کرده بود، در شروع سال جدید در خانه برابر نسف قارشی متوقف شد و سه‌شنبه شب هم در دومین بازی خانگی‌اش مغلوب الجزیره شد تا حتی صعودش به مرحله بعد به خطر بیفتد.
کسب تنها یک امتیاز از 2 بازی خانگی کارنامه ضعیفی برای آبی‌پوشان به شمار می‌رود اما آنچه برای هواداران نگران کننده‌تر به‌نظر می‌رسد، نمایش آشفته تیم است.

استقلال در برابر الجزیره که در نیمه دوم کاملا در لاک دفاعی فرو رفته بود و تنها امیدش را در حرکات 2 مهاجم برزیلی‌اش می‌دید، تنها به سانتر از چپ و راست بسنده کرد و مدافعان میهمان با تجمع در محوطه جریمه خودی به راحتی این برنامه تکراری و قابل پیش‌بینی را خنثی کردند. تعویض‌های مظلومی هم نتوانست کمکی به باز کردن گره بازی بکند و استقلال پس از اینکه روی شوت زندی به گل تساوی رسید، دیگر نتوانست دروازه حریف را باز کند.

ساختار دفاعی استقلال هم در این بازی نتوانست نمره قبولی بگیرد. گل اول الجزیره روی خطای آماتور حمودی روی مهاجم حریف در نزدیکی نقطه کرنر به دست آمد و رحمتی و مدافعان استقلال روی این ضربه ایستگاهی اشتباه داشتند. گل دوم الجزیره هم روی ضدحمله‌ای به دست آمد که نتیجه پاس اشتباه امیرآبادی در نیمه زمین حریف بود و بقیه مدافعان تیم در این لحظه 2 مهاجم برزیلی و همه کاره الجزیره را رها کرده بودند. خروج اشتباه رحمتی هم سریال اشتباهات فردی را تکمیل کرد تا میهمان اماراتی در اوج حملات استقلال به گل دوم برسد و سرنوشت بازی کاملا تغییر کند.

استقلالی‌ها اما در پایان بازی نظر متفاوتی داشتند و مظلومی مدعی شد که تیمش باید برنده می‌شد؛ «حمله‌های زیادی را روی دروازه حریف ترتیب دادیم و تیم برتر میدان بودیم. این بازی حتی مساوی هم نباید می‌شد و ما باید با اختلاف چند گل الجزیره را می‌بردیم. متأسفانه بعد از اینکه گل مساوی را زدیم، خیلی زود گل بعد را به راحتی و به‌دلیل از هم پاشیدگی دفاع دریافت کردیم. من از عملکرد بازیکنانم راضی‌ام اما از مهاجمان تیم رضایت ندارم.»

رحمتی هم درباره 2 گل حریف گفت:« من روی هیچ کدام از 2 گل مقصر نبودم. روی گل اول، من چه خروج می‌کردم و چه خروج نمی‌کردم، فرقی نمی‌کرد. مدافعی که باید یار مقابلش را می‌گرفت، نگرفته بود. روی گل دوم هم ما در ضدحمله گل خوردیم و کسی نمی‌توانست کاری بکند.»

بازی احساسی و بدون نقشه

البته بهمن فروتن که به تازگی به‌عنوان مشاور فنی مدیرعامل منصوب شده، نظر متفاوتی دارد و معتقد است که استقلال احساسی و بدون نقشه بازی کرد. فروتن درباره جریان این بازی گفت:« استقلال سه چهار هفته‌ای است که در نیمه اول از حریفانش ضربه می‌خورد.

استقلال نیمه اول یک نیمه خواب‌آلود را دارد و این نشان‌دهنده این است که آنها با انگیزه پیروزی از رختکن بیرون نمی‌آیند. این مسئله یک بحث روحی - روانی دارد. استقلال چون سه‌چهار بازیکن خوب را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد مجبور است همیشه روی 11 بازیکن تکیه کند و ترکیب همیشه مشخص است و این مسئله باعث شده آنطور که باید و شاید رقابت در تیم وجود نداشته باشد.» او اضافه کرد: «11‌بازیکن می‌دانند که بازی می‌کنند و چون تیم خسته است سعی دارند قوای خود را در 90دقیقه تقسیم کنند. آنها در نیمه اول به اداره بازی می‌پردازند تا در نیمه دوم کم‌نیاورند.

تیمی که در صدر جدول قرار دارد و در کورس قهرمانی است وقتی از نیمه اول به اداره بازی می‌پردازد به حریفش قدرت می‌دهد و همه این ضربه‌ها در نیمه نخست به استقلال وارد می‌شود.» فروتن در پایان گفت:« واقعیت این است که بازیکنان غیرتمندانه بازی کردند اما این بچه‌ها هفته‌هاست که احساسی می‌شوند و بدون نقشه تیم را جلو می‌برند. کادر فنی استقلال باید به فکر تغییر شرایط در تمرینات باشد.» الجزیره با این برد 9‌امتیازی شد و در صدر جدول بخت اول صعود به شمار می‌رود.

استقلال با وجود این شکست با 4 امتیاز در رده دوم باقی ماند و در شروع دور برگشت روز سی‌ام فروردین در ابوظبی میهمان الجزیره خواهد بود. در دیگر بازی گروه الریان قطر توانست نسف قارشی را با نتیجه 3‌بر یک شکست دهد و با این 3 امتیاز در رده سوم ایستاد. نسف قارشی هم با تنها امتیازی که در ورزشگاه آزادی گرفته در رده آخر این گروه قرار دارد.

کد خبر 164958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز