همشهری‌آنلاین: تیم فوتبال استقلال تهران دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با شکست مقابل نماینده امارات به پایان برد.

 تیم فوتبال استقلال تهران در آخرین دیدار از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الجزیره امارات با نتیجه‌ی 2 بر یک شکست خورد و سه امتیاز حساس را از دست داد. تک گل استقلال را فریدون زندی در دقیقه 69 به ثمر رساند. برای الجزیره هم عبدالله جمعه در دقیقه 6 نیمه نخست و باره در دقیقه 72 گلزنی کرد.


به گزارش ورزش سه، استقلالی‌ها که قصد داشتند شروع توفانی داشته باشند، از همان دقیقه نخست بازی به سمت دروازه الجزیره امارات رفتند و فریدون زندی از سمت چپ دروازه الجزیره توپی را ارسال کرد و آرش برهانی صاحب آن شد که دروازه‌بان الجزیره مانع از دست یافتن آبی‌پوشان به اولین گل‌شان شد.

پس از آن، بازیکنان الجزیره به سمت دروازه استقلال آمدند تا جواب حمله نماینده ایران را بدهند و در دقیقه 3 موقعیتی روی دروازه استقلال نصیب آن‌ها شد که حنیف عمران زاده آن را به کرنر زد. چند ثانیه بعد در گوشه راست دروازه استقلال علی حمودی روی بازیکن الجزیره خطا کرد که ارسال همین توپ به روی دروازه استقلال باعث شد که جمعه عبدالله در دقیقه 3 بازی تیمش را یک بر صفر پیش بیندازد. رحمتی در این صحنه خروج اشتباهی داشت.

در نیمه‌ی دوم استقلال برای گل مساوی تلاش زیادی انجام داد. در دقیقه 55 بازی، اسماعیل شریفات صاحب توپی شد و به سمت دروازه الجزیره شوت زد که بی‌نتیجه ماند.

در دقیقه 57 خسرو حیدری توپی را به روی دروازه الجزیره ارسال کرد و آرش برهانی به این توپ رسید اما به دلیل هماهنگ نبودن برهانی و یوسفی که کارشان با یکدیگر تداخل پیدا کرد، این موقعیت از دست رفت.

در دقیقه 60 جی‌لوید ساموئل موقعیتی را ساخته و پرداخته کرد و توپی به روی دروازه الجزیره ارسال شد که باز هم از روی سر آرش برهانی گذشت و به اسماعیل شریفات رسید اما این بازیکن از این موقعیت هم نتوانست استفاده کند.

در دقیقه 66 اسماعیل شریفات ضربه سر خطرناکی را به سمت دروازه نماینده امارات زد که از گوشه دروازه به بیرون رفت.

حملات استقلال سرانجام نتیجه داد و فریدون زندی در دقیقه 70 بازی را به تساوی کشاند. هافبک استقلال پس از دفع ناقص مدافع الجزیره، شوتی به سمت دروازه روانه کرد که این ضربه پس از برخورد با مدافع و تغییر جهت دادن، به آرامی درون دروازه غلتید.

خوشحالی استقلالی‌ها چند دقیقه بیشتر نپایید. در حالی که آبی‌پوشان برای رسیدن به گل برتری سراپا حمله شده بودند، این الجزیره بود که باز هم به گل رسید. اشتباه امیرآبادی در حالی که تعداد زیادی از بازیکنان استقلال در نیمه زمین حریف قرار داشتند، موقعیت را برای ضد حمله الجزیره فراهم کرد. اشتباه رحمتی در خروج از دروازه این بار هم دردسرساز شد و پاس به بیرونی که در اختیار باره قرار گرفت با ضربه دقیق این بازیکن گل دوم الجزیره را رقم زد.

یک دقیقه بعد شرایط برای نماینده‌ی ایران می‌توانست بدتر شود، اما رحمتی که روی هر دوگل عملکرد ضعیفی داشت، این بار واکنش زیبایی نشان داد و مانع از فروپاشی مجدد دروازه‌اش شد.

حملات استقلال که بیشتر به شکل سانتر از جناحین طراحی شده بود، در ادامه سودی نبخشید و استقلال این دیدار خانگی را با شکست پشت سر گذاشت. آبی پوشان در بازی قبلی خانگی خود مقابل نسف قارشی ازبکستان هم نتوانسته بودند به برتری برسند.

در حالی که 5 دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود، استقلال فشار زیادی آورد و رحمتی هم جلو کشید اما استقلال باز هم به گل نرسید.

ا لجزیره با این پیروزی 9 امتیازی شد و شانس صدرنشینی‌اش را افزایش داد، استقلال هم با این شکست 4 امتیازی ماند و فعلا در رده‌ی دوم جدول قرار گرفت.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز