سومین هفته از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز خواهد شد که در یکی از بازی‌های حساس، استقلال ساعت‌19 در ورزشگاه آزادی به مصاف الجزیره امارات خواهد رفت.

فوتبال

توقف استقلال مقابل نسف قارشی ازبکستان در هفته دوم این رقابت‌ها، شرایط را برای استحکام صدرنشینی الجزیره در گروه اول فراهم کرد ولی حالا استقلال برای صدرنشینی در این گروه به‌دنبال شکست دادن الجزیره است؛ تیمی که در 2دیدار قبلی مقابل نسف قارشی و الریان قطر به پیروزی رسیده است. نکته مهم در آستانه بازی امروز این است که استقلال تا به حال موفق به پیروزی مقابل الجزیره نشده و به دنبال شکستن این طلسم است تا علاوه بر کسب 3 امتیاز، به صدر جدول برسد. دو تیم سابقه 4 بار رویارویی با یکدیگر را دارند که استقلال صاحب یک شکست و 3 تساوی شده است.

از ابتدا هم مشخص بود اصلی‌ترین حریف استقلال در مرحله گروهی الجزیره است. آنها که در حال حاضر در جدول رده‌بندی لیگ امارات در جایگاه سوم قرار دارند، با بازیکنان خارجی و گران قیمت خود به ایران می‌آیند که سرشناس‌ترین آنها فرناندو بایانو مهاجم برزیلی است که برای مدافعان استقلال دردسرساز خواهد بود.جونیور هم سرمربی برزیلی الجزیره است که یک بار با تیم الغرافه قطر به ایران آمده است.

او در مورد رویارویی با استقلال می‌گوید: «اگر بتوانیم مساوی بگیریم نتیجه خوبی است و می‌توانیم شانس صعود به مرحله بعدی را داشته باشیم.» جونیور درخصوص اینکه آیا جو ورزشگاه آزادی تأثیری در نتیجه بازی دارد یا خیر تأکید می‌کند: «این یک امتیاز بسیار بزرگ برای استقلال است ولی به‌عنوان کسی که قبلا بازیکن بوده‌ام باید بگویم بازی مقابل این همه تماشاگر انگیزه زیادی می‌دهد. متأسفانه ما هیچ وقت در امارات مقابل تماشاگران زیاد بازی نمی‌کنیم. استقبال از فوتبال در امارات مثل ایران نیست و تماشاگران چنین پر‌شور در ورزشگاه‌ها حاضر نمی‌شوند.»

هجومی بازی می‌کنیم

استقلال، کیانوش رحمتی و مجتبی جباری را در اختیار نخواهد داشت و آندرانیک تیموریان هم گفته که شرایط بازی را ندارد؛ هر چند شاید در فهرست 18‌نفره قرار بگیرد. استقلال به احتمال فراوان با سیستم 2-4-4 بازی خواهد کرد که مهدی رحمتی درون دروازه می‌ایستد و پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، خسرو حیدری و مهدی امیرآبادی خط دفاعی را تشکیل می‌دهند. ساموئل و فریدون زندی 2 هافبک مرکزی خواهند بود و اسماعیل شریفات و محسن یوسفی هم به‌عنوان 2هافبک راست و چپ به میدان می‌روند. البته این احتمال هم وجود دارد که حیدری در پست هافبک راست جایگزین شریفات شود تا علی حمودی به‌عنوان مدافع راست بازی کند. در خط حمله هم آرش برهانی و میلاد میداوودی بازی خواهند کرد.

پرویز مظلومی در آستانه این بازی می‌گوید: «بازی حساسی در پیش داریم، چون برنده این مسابقه راه خود را برای صعود هموار و صدرنشینی را به نفع خود تمام می‌کند. ما از روش بازی آنها شناخت داریم و بازیکنان انگیزه بالایی برای پیروزی دارند. امیدوارم با حمایت تماشاگران به پیروزی برسیم.» او ادامه می‌دهد: «با یک تیم خوب بازی داریم که ۶ گل زده و این نشان می‌دهد که در خط حمله قوی است اما در خط دفاع نقاط ضعفی دارد. باید مراقب باشیم که خط حمله الجزیره برای ما دردسرساز نشود. البته ما چون در خانه بازی می‌کنیم باید یک بازی هجومی ارائه کنیم.»

مظلومی تأکید می‌کند:« تمام تلاش ما این است که به مرحله بعدی صعود کنیم. شانس صعود ما با الجزیره برابر است اما نباید نسف‌قارشی را دست کم بگیریم چون در بازی آخر باید در خانه آنها بازی کنیم. باید کار را برای صعود تمام کنیم چون تیمی که به‌عنوان سرگروه برود در این مرحله میزبان خواهد بود و دوست داریم مقابل تماشاگرانمان بازی کنیم. امیدوارم این تماشاگران که همیشه حامی ما بوده‌اند امروز هم به ورزشگاه بیایند و شاهد حضور پر شور آنها باشیم.»

کد خبر 164643
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز